mBank przełącza się na Skype dla firm

mBank wprowadził nowy standard komunikacji korporacyjnej, oparty na rozwiązaniu Microsoft Skype dla firm. System objął ponad 6 tys. pracowników banku w Polsce, Czechach i na Słowacji. Rozwiązanie w ciągu kilku miesięcy stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji. Codziennie z komunikatora korzysta 4,5 tysiąca użytkowników, którzy w cztery miesiące zrealizowali łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesłali 7 milionów wiadomości.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wdrożenie rozwiązania Skype to część szerszego projektu -  Workplace 2.0., czyli szeregu działań ułatwiających pracownikom codzienne funkcjonowanie w tak rozbudowanej jak mBank organizacji. W ramach programu stosowane dotychczas komunikatory zostały zastąpione przez nowoczesne środowisko do komunikacji – Skype dla firm.

Dzięki rozwiązaniu firmy Microsoft, każdy pracownik może nie tylko błyskawicznie porozumiewać się z innymi, ale także sprawdzić, czy osoba pracująca w dowolnej innej lokalizacji banku jest aktualnie dostępna, odeszła od komputera czy może uczestniczy w spotkaniu. Skype jest bowiem zintegrowany z pocztą Outlook, z której korzystają pracownicy mBanku, a informacje z kalendarza automatycznie pobierane są do komunikatora. Platforma umożliwia też zorganizowanie wirtualnego spotkania, na które można zaprosić do 250 użytkowników. Co więcej, w trakcie rozmowy mogą oni nie tylko wyświetlać prezentacje, współdzielić pulpit komputera i znajdujące się na nim dokumenty, ale również zaznaczać na nich istotne rzeczy lub tworzyć wykresy, które w czasie rzeczywistym pojawiają się na ekranach wszystkich uczestników. Dzięki możliwości nagrania spotkania osoby, które nie mogły wziąć w nim udziału, otrzymają dostęp do wszystkich prezentowanych treści. Dodatkowo komunikator wyposażony jest w funkcję automatycznego zapisu rozmów, dzięki czemu pracownicy mogą wrócić do nich w każdej chwili.

- Przy tak licznej i złożonej strukturze organizacji, wprowadzenie prostego i przyjaznego użytkownikom narzędzia było nie lada wyzwaniem. Na wszystkie te potrzeby odpowiada platforma komunikacyjna Microsoft Skype dla firm. Dzięki niemu, do kontaktowania się wewnątrz organizacji nie jest już niezbędny telefon, a nowoczesny czat coraz częściej wypiera maile, zwłaszcza przy krótkich wiadomościach. Ułatwia to codzienną pracę i pozwala zaoszczędzić bardzo cenny dla każdego zasób - czas - mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Łącznie system objął 6 tysięcy pracowników w Polsce, Czechach i na Słowacji.

- Skype’owe wideo pomogło w przełamaniu barier geograficznych. Z czasem stało się również jednym z narzędzi wspomagających dzielenie się wiedzą - to dzięki niemu nasi pracownicy mogą uczestniczyć w spotkaniach z najlepszymi ekspertami w danej dziedzinie z kraju i ze świata, które odbywają się w Łodzi czy Warszawie, bez konieczności czasochłonnej delegacji. Skype znacznie ułatwia współpracę i zwykłą codzienną interakcję - tłumaczy Paulina Rutkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Pracowników i Kultury Organizacji mBanku.

Statystyki adaptacji pokazują wyraźnie, że już w kilka miesięcy po wdrożeniu, rozwiązanie stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji w mBanku. Około 4,5 tysiąca unikalnych użytkowników korzysta codziennie z nowego komunikatora. Przez cztery miesiące zrealizowano łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesyłano 7 milionów wiadomości. Pracownicy mBanku zorganizowali już także 14,5 tysiąca wirtualnych spotkań.

- mBank jest pionierem wirtualnej bankowości w Polsce i pionierem wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych do rozwoju swojego biznesu i dostarczania klientom innowacyjnych rozwiązań. W Microsoft tworzymy produkty i usługi, których celem jest pomagać ludziom i firmom osiągać więcej. Dlatego tym bardziej cieszę się, że dzięki usłudze Skype dla firm pracownicy banku są w stanie działać sprawniej i bardziej elastycznie. Wierzę, że wkrótce przełoży się to nie tylko na ich zadowolenie, jakość komunikacji i współpracy w firmie, ale również na wydajność całej organizacji - mówi Dariusz Piotrowski, dyrektor Sprzedaży do Klientów Enterprise w Microsoft.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu