Sebastian Felkner, właściciel OV Grupy, do której należy m.in. serwis Meczyki, skomentował na portalu LinkedIn najnowsze wyniki kanału youtubowego. Meczyki na tej platformie przekroczyły ostatnio 200 mln wyświetleń wszystkich filmów, 277 tys. subskrypcji oraz dwa mln zł przychodu z AdSense.
Meczyki przebiły 200 mln
— Taki wynik osiągnęliśmy na kanale Meczyki od początku jego istnienia (marzec 2022). Zrobiliśmy to, bazując na jakościowych treściach piłkarskich, bez ulegania licznym pokusom wychodzenia poza naszą tematykę. Ta strategia się opłaciła, gdyż jako grupa (Meczyki + Foot Truck) jesteśmy od dłuższego czasu nr 1 w Polsce - nie tylko na YouTube, ale również w social mediach — wskazał Felkner.
— Rozwijanie się z takim rozmachem oraz zbudowanie najsilniejszej redakcji piłkarskiej w kraju nie byłoby możliwe dzięki zaledwie 2 mln zł przychodu z AdSense. Dlatego serdecznie dziękuję wszystkim byłym i obecnym partnerom. Obiecujemy w dalszym ciągu dostarczać wam wartość, na jaką zasługujecie — dodał.

W czerwcu br. Meczyki osiągnęły na YouTube najwyższy wynik w dotychczasowej historii - ponad 14 mln wyświetleń w ciągu miesiąca. W kwietniu zanotowały niewiele mniej, bo 13 mln. Od lipca mogą liczyć na około siedem - osiem milionów w okresie miesięcznym.
W czerwcu serwis zyskał także 11 tys. subskrybentów, najwięcej w ujęciu 30 dni od roku. Ostatnio przybywa mu zwykle około dwóch-trzech tys. nowych obserwujących.
Rywalizacja Meczyki – Kanał Sportowy trwa
Dwa lata temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sebastian Felkner tłumaczył, dlaczego Meczyki nie pójdą podobną drogą jak Kanał Sportowy wówczas i nie otworzą się na tematy społeczno-polityczne. - Kanał youtubowy to część ogólnego ekosystemu Meczyków. Trudno sobie wyobrazić, abyśmy zaczęli poruszać w nim nagle sprawy niezwiązane ze sportem.
Czytaj także: TVP Sport pokaże rozgrywki w Portugalii

Od marca ub.r. Kanał Sportowy skupił się wyłącznie na tematyce sportowej, a jak niedawno analizowaliśmy, zbiera znów sporo pozytywnych opinii od widzów i notuje najwyższą oglądalność od odejścia Krzysztofa Stanowskiego.
W czerwcu br. Kanał Sportowy osiągnął ponad 16 mln wyświetleń - najwięcej od listopada 2023, gdy w zespole był jeszcze Stanowski. W ostatnich miesiącach osiągał siedem - dziewięć mln, podobnie jak Meczyki. Kanał należący m.in. do Michała Pola i Mateusza Borka zyskiwał także latem po 10 tys. subskrybentów miesięcznie. Obecnie ma ich łącznie ponad 1,03 mln, a wszystkich wyświetleń 862 mln. Kanał Sportowy działa od wiosny 2020.










