Tematami rozmowy Justyny Dąbrowskiej-Cydzik, redaktor prowadzącej Wirtualnemedia.pl, z Krzysztofem Gawkowskim, wiceprezesem Rady Ministrów i ministrem cyfryzacji, były m.in. walka polskiego rządu z dezinformacją, wydatki na cyberbezpieczeństwo oraz potrzeba wdrożenia aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act – DSA) w celu skuteczniejszego zarządzania treściami przez platformy.
Wicepremier i minister cyfryzacji zadeklarował się także jako zwolennik twardej polityki wobec wielkich platform technologicznych. - Jeśli nie będzie kar, to nie będzie egzekucji – ocenił.

Następnie odbył się panel "Powrót zza światów, czyli czy reklama outdoorowa może być sexy". Gośćmi Patryka Pallusa, redaktora naczelnego Wirtualnemedia.pl, byli Dorota Tymińska, CEO ABi Media Holdings, Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska, oraz Jacek Karolak, Head of Sales Strategy w Bauer Media Outdoor Poland.
Rozmawiano m.in. o rosnącej liczbie cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej, wadach i zaletach DOOH, a także o braku jednolitej waluty badawczej dla całej branży.
Polskie redakcje coraz głębiej integrują sztuczną inteligencję w swojej codziennej pracy, o czym dyskutowano w panelu "Strach ma wielkie oczy, czyli jak newsroomy korzystają z AI".

Michał Mańkowski, członek zarządu i dyrektor wydawniczy Wirtualnemedia.pl, gościł Marcina Bartnickiego, dyrektora transformacji produktu wydawniczego w Wirtualnej Polsce, Paulinę Gumowską, dyrektor wydawniczą Grupy PTWP, oraz Danutę Bregułę-Poniatowską, dyrektor zarządzającą Onetu.
Rozmówcy mówili nie tylko o korzyściach, ale także o obawach, błędach, odpowiedzialności i przyszłości dziennikarstwa w świecie, w którym człowiek i AI muszą funkcjonować obok siebie.
W panelu "Policzmy się, czyli jak to jest naprawdę z efektywnością kampanii reklamowych" Tomasz Wojtas, zastępca redaktora naczelnego Wirtualnemedia.pl, rozmawiał z Mateuszem Bojanowskim, Head of Digital w Cityboard Digital, dr. Janem Zającem, CEO Sotrendera, oraz Hubertem Świtalskim, Senior Business Directorem w DoubleVerify.

Uczestnicy dyskusji ocenili, że w ostatnich latach rozwinęło się wiele parametrów kampanii reklamowych skupionych na efektach, takich jak sprzedaż. Coraz więcej klientów chce płacić za kliknięcia zakupowe czy uwagę użytkowników. Wniosek z debaty był taki, że swoje do zrobienia w tym zakresie mają zarówno wydawcy i agencje z polskiego rynku, jak i globalne platformy internetowe.
Kolejna dyskusja nosiła tytuł "Marketing w czasach kryzysów i niepewności – czy brand safety jeszcze w ogóle jest możliwe?".
Prowadził ją Dominik Senkowski, dziennikarz Wirtualnemedia.pl. W debacie wzięli udział: Maciej Kossowski, prezes Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych, Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska, oraz Grzegorz Smyka, Managing Partner Biddable Media w WPP Media Poland. Eksperci opowiadali, jak marketerzy, wydawcy i agencje mogą budować bezpieczne otoczenie dla komunikacji.

Polski rynek retail mediów wchodzi w fazę przejścia od entuzjazmu do etapu "sprawdzam". W kolejnych latach kluczowe będzie nie tylko planowanie kampanii, ale także mierzenie realnego wpływu tej reklamy na wyniki – to wnioski z dyskusji "Retail media nowym złotem? O co chodzi w najgorętszym dziś trendzie?".
Patryk Pallus gościł w tym panelu Pawła Kopackiego, Senior Product Ownera w Wirtualnej Polsce Media, Krzysztofa Balewskiego, E-Commerce Growth Managera w Ringier Axel Springer Polska, Tomasza Machałę, CEO Justtag Group oraz Annę Gruszkę, Chief Growth Officera w adQuery.

Na zakończenie konferencji odbył się panel "Influencer 2.0, czyli czego nie widać w branży influencer marketingu". Prowadziła go Justyna Dąbrowska-Cydzik, redaktor prowadząca Wirtualnemedia.pl, a w dyskusji wzięli udział Michał Hertel, CEO Brandlift, Michał Marszał, twórca internetowy oraz Katarzyna Knecht, Director of Sales & Product Development w Seegame.
Z rozmowy wynikało, że branża influencer marketingu stoi w obliczu nowych wyzwań – od paradoksu "łatki influencera" i presji utrzymania społeczności, po rosnące znaczenie agencji i rozwój narzędzi AI. Uczestnicy podkreślali, że kluczem do sukcesu w tej branży pozostają autentyczność i ciężka praca.
Tak wyglądała nasza konferencja o mediach i reklamie Brand new(s)

Głównym partnerem konferencji BRAND NEW(S) jest Emitel.











