Mediaedge:CIA największym domem mediowym w Polsce

Dwa domy mediowe w Polsce zanotowały sprzedaż powyżej 1 mld zł wpierwszym półroczu 2009 roku - pokazuje analiza ZenithOptimedia. Zraportu wynika, że kryzys na rynku reklamowym osiągnął już punktkrytyczny. W 2010 roku przewidywana jest stagnacja, zaś tendencjewzrostowe pojawią się w 2011 r.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

* Źródło: ZenithOptimedia, dane rynkowe

Z danych ZenithOptimedia wynika, że segmentcharakteryzuje się marżą netto na poziomie 3-5 proc. Sytuacjarynkowa wymusiła na mediach znaczne obniżki cen, które w okresie IVkw 2008 i II kw 2009 roku zbliżały się do poziomu 45-50 proc. W IIIkw. 2009 roku właściciele mediów (szczególnie telewizja) powolizaczęli powracać do podwyżek cenników reklam.

- Zleceniodawcy skłaniają się ku większym oszczędnościom, abymóc sobie pozwolić na zwiększenie wydatków na reklamę w 2011 roku,poprzedzającym Euro 2012. To będzie pierwszy rok, kiedy wydatki wewszystkich kategoriach mediów zaczną rosnąć" - podkreślaJakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimediaPolska.

- Kryzys zapoczątkowany w 2008 roku nieco uszczuplił iograniczył wydatki na media, tym samym obniżając wartość całegorynku. Zapoczątkowało to okres oszczędności i znacznie bardziejrestrykcyjnego podejścia do wydatków reklamowych w 2009 r. Aktualnasytuacja na rynku mediów skłania do przypuszczeń, że ceny wtelewizji, radiu i OOH spadną, natomiast w Internecie wzrosną. Wprasie i magazynach ze względu na koszty stałe ceny będą napodobnym poziomie jak 2008 roku. Również kina nie powinnywprowadzać dużych zmian w cenach - czytamy w raporcieZenithOptimedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online