Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

W listopadzie ub.r. YouTube’a odwiedziło ponad 650 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook pod względem liczby użytkowników w naszym kraju zbliżył się do serwisów WP i Orange.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. strony Google i Onetu odwiedziło po nieco ponad 50 tys. użytkowników więcej niż w październiku. Za to YouTube zyskał w Polsce w skali miesiąca 665 tys. real users, dzięki czemu wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange, które zyskały ok. 55 tys. użytkowników. Z kolei Facebook miał ok. 540 tys. real users więcej niż we wrześniu i pod względem zasięgu zbliżył się do WP i Orange.

W dalszej części zestawienia nastąpiło sporo wzrostów odwiedzalności: strony Muratora zyskały przez miesiąc ok. 250 tys. real users, Gazeta.pl - ok. 210 tys., Ringier Axel Springer - ok. 170 tys., a TVN - ok. 120 tys. Ponad 250 tys. użytkowników więcej miały dobreprogramy.pl, a prawie 200 tys. więcej - filmweb.pl. 

Adres google.pl odwiedziło 170 tys. użytkowników więcej niż w październiku, a google.com - 50 tys. więcej. Wzrost odwiedzalnośći YouTube’a pozwolił mu awansować z czwartego na drugie miejsce. Więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej - o ok. 180 tys. - miała też NK.pl. 

Strony Allegro zanotowały ponad 40 mln odsłon więcej niż w październiku, a strony WP i Orange - ok. 75 mln więcej. Serwisy Gazeta.pl zyskały w skali miesiąca ok. 55 mln odsłon i wyprzedziły witryny Interii które też osiągnęły wzrost, ale mniejszy. Za to na stronach Onetu wykonano nieznacznie mniej odsłon niż miesiąc wcześniej. 

Większość grup serwisów osiągnęła wzrosty średniego czasu spędzanego w nich przez użytkowników. W przypadku stron Allegro ten wzrost wyniósł prawie 20 minut, a w przypadku witryn Polskiego Radia - nieco ponad 20 minut. 

Gadu-Gadu miało ok. 185 tys. użytkowników mniej niż w październiku. Nieznaczne spadki zasięgu zanotowały też Skype, Winamp i Ipla, natomiast minimalny wzrost osiągnął Windows Media Player. 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Liczebność próby: N= 13 961. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"