Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

W marcu br. YouTube zyskał ponad 850 tys. polskich użytkowników, a Facebook - 500 tys. W czołówce wspólnego zestawienia serwisów i aplikacji znalazły się Microsoft i GG Network.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w marcu serwisy Google odwiedziło ok. 125 tys. polskich użytkowników więcej niż w lutym (więcej na ten temat). YouTube zyskał ponad 850 tys. real users i wyprzedził witryny Onetu. Natomiast Facebook odwiedziło ok. 500 tys. polskich użytkowników więcej, dzięki czemu zbliżył się on do swojego rekordowego zasięgu - 13,19 mln real users, osiągniętego w styczniu br. 

Wśród czołowych polskich portali Grupa Onet zyskała w skali miesiąca ok. 50 tys. użytkowników, Grupa Gazeta.pl - ok. 120 tys., a Grupa Allegro.pl - ponad 400 tys. Za to strony WP i Orange odwiedziło ok. 180 tys. real users mniej, a Interii - 70 tys. mniej.

Aż o prawie 3 mln użytkowników wzrósł zasięg serwisów GG Network. Wynika to przede wszystkim z tego, że w marcowych wynikach Megapanelu po raz pierwszy w jednym zestawieniu przedstawiono zsumowane dane stron i aplikacji należących do wspólnych wydawców (przeczytaj więcej o tej zmianie).  

W rankingu pod względem liczby użytkowników i uruchomionych aplikacji na drugim miejscu znalazł się Microsoft, który oprócz swoich serwisów kontroluje m.in. programy Windows Media Player i Skype (każda z nich ma średnio ok. 8 mln uruchomionych aplikacji miesięcznie). Natomaist GG Network zamyka pierwszą dziesiątkę.  

Polska domena Google zyskała przez miesiąc ok. 100 tys. użytkowników, a globalna - ok. 150 tys. Mniejsze lub większe wzrosty zanotowały adresy czołowych polskich portali oprócz interia.pl i o2.pl, które straciły po ok. 100 tys. real users. 

W serwisach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 500 mln odsłon więcej niż w lutym, za to na stronach Grupy Onet.pl - ponad 150 mln mniej. WP i Orange oraz Grupa Gazeta.pl zanotowały pod tym względem minimalne zmiany, a Grupa Interia.pl straciła ok. 50 mln odsłon. 

Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędzał 10 minut mniej niż miesiąc wcześniej, a w serwisach WP i Orange - 3 minuty mniej. Za to witryny TVN-u przyciągały internautę średnio na 50 minut dłużej. Wśród zdecydowanych liderów pod tym względem serwis plemiona.pl (z grą online) zyskał 40 minut w przeliczeniu na użytkownika, a strony Eurozetu straciły ponad 30 minut. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów