Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta zawarła umowy licencyjne z czołowymi wydawcami dotyczące sztucznej inteligencji. Wśród nich są takie podmioty jak People Inc., CNN i Fox News. Ich treści trafią do chatbota AI firmy.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami
Meta podpisała umowy w zakresie AI z największymi wydawcami.

O co tu chodzi? Gdy użytkownik Facebooka, Instagrama czy WhatsApp zapyta chatbota Meta AI o zagadnienie dotyczące aktualnych wydarzeń, dostanie odpowiedzi wygenerowane z artykułów tych wydawców, z którymi Meta podpisała umowy. Będą zawierać linki do źródeł.

Informacje będą przetworzone przez sztuczną inteligencję w sposób, jaki zażyczy sobie użytkownik rozmawiający z chatbotem. Jak widać dla wydawców to także łakomy kąsek, skoro zdecydowali się podpisać umowy z Meta. Jak dotąd przecież znani asystenci AI po prostu przekazywali odpowiedzi. W wielu przypadkach bez linkowania do źródeł, jeśli nie poprosił o to sam użytkownik.


Właściciel Facebooka Mark Zuckerberg powiedział, że dzięki nim firma będzie mogła oferować szerszy zakres treści na bieżąco, obejmujący wiadomości ze świata, rozrywkę i styl życia, za pośrednictwem swojego asystenta Meta AI.

Pełna lista wydawców uwzględnionych w umowach licencyjnych to: CNN, Fox News, Fox Sports, Le Monde Group, People Inc, The Daily Caller, The Washington Examiner, USA Today oraz sieć regionalnych marek informacyjnych USA Today Network.


Meta przekazała, że zależy jej na tym, żeby relacjonować wydarzenia w czasie rzeczywistym. Celem jest poprawa działania Meta AI w zakresie dostarczania aktualnych treści.

Jak podaje Press Gazette firma People Inc. poinformowała, że ​​jest "pierwszym partnerem firmy Meta w zakresie treści dotyczących stylu życia" i dostarcza treści w takich obszarach jak rozrywka, dom, jedzenie, zdrowie i finanse za pośrednictwem swoich marek mediów, czyli People, Better Homes & Gardens, Allrecipes, Food & Wine, Southern Living, Verywell Health i InStyle.

Te umowy nie są dziełem przypadku. Przypomnijmy, że ostatnio "New York Times" pozwał OpenAI i Microsoft za wykorzystanie artykułów dziennika bez jego zgody. Inne redakcje także planują pozwy. Meta wydaje się uprzedzać umowami potencjalne takie kroki wydawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"