Celem ogłoszonej współpracy jest przybliżenie polskim nauczycielom możliwości jakie daje wirtualna rzeczywistość w procesie nauczania. Z kolei uczniowie będą mieli możliwość poznania realiów historycznych w zupełnie nowy i angażujący sposób.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/whatsapp-jak-dziala-funkcja-call-to-call-zoom ##
VR przybliży wydarzenia historyczne
Firmy będą współpracować przy ogólnopolskim projekcie edukacyjnym Innowacyjna Historia, którego celem jest zaprezentowanie filmów historycznych VR 25 tysiącom uczniów ze 150 szkół podstawowych. Dzięki doświadczeniu w wirtualnej rzeczywistości, młodzi widzowie będą mogli pełniej niż kiedykolwiek poznać i zrozumieć niezwykłe wydarzenia z historii Polski.
Dodatkowo planowane są warsztaty dla trzech tysięcy nauczycieli, którzy będą mogli przetestować gogle VR oraz dostępne aplikacje, zyskując wiedzę na temat możliwości ,jakie niesie wirtualna rzeczywistość w edukacji.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/meta-oglasza-program-ambasadorski-tworcy-jutra ##
"Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition"

Kolejnym elementem współpracy jest stała i otwarta dla wszystkich edukacyjna wystawa VR Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition, działająca w warszawskiej Hali Koszyki od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 19:00.
Ekspozycja upamiętnia wydarzenia Powstania Warszawskiego poprzez prezentację filmu VR "Kartka z Powstania" na goglach Meta Quest 2. Produkcja ta została nagrodzona na festiwalach filmowych na całym świecie, m.in. w Los Angeles, Barcelonie, Buenos Aires czy Kalkucie. Wystawa jest jednocześnie laboratorium badań nad wdrażaniem VR w procesie edukacji.

– Już nie musimy wyobrażać sobie co byśmy zrobili, gdyby to nam przyszło żyć w tamtych czasach. Czujemy swoją fizyczną obecność w miejscu akcji, co sprawia, że przy odpowiedniej wrażliwości widz jest w stanie poczuć, jakich życiowych wyborów by dokonał - komentuje Tomasz Dobosz, reżyser filmu "Kartka z Powstania" i współzałożyciel studia VR Heroes.
Meta zapowiedziała również udostępnienie Meta Przestrzeni, centrum społeczności firmy w Warszawie, na potrzeby przeprowadzenia dodatkowych praktycznych warsztatów dla nauczycieli z pracy z zestawami VR Meta Quest 2.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/meta-my-kind-of-place ##
– Technologie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości dają niespotykaną wcześniej możliwość wczucia się w sytuację innych ludzi, na zrozumienie ich perspektywy i realiów historycznych, w jakich żyli. Produkcja VRheroes świetnie to pokazuje. Dlatego bardzo się cieszę, że możemy wspierać ich działalność edukacyjną- mówi Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Meta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Wsparcie dla VRheroes to element programu Meta Immersive Learning, którego celem jest pomoc w rozwoju następnej generacji twórców, wspieranie wysokiej jakości immersyjnych doświadczeń zmieniających to, w jaki sposób się uczymy oraz zwiększanie dostępu do nauki poprzez technologię.











