Zdaniem Johna Schapperta, wiceprezesa Microsoftu nadzorującegousługi w zakresie gier wideo, kryzys na rynkach finansowych niewpłynął negatywnie na globalne zapotrzebowanie na konsole firmy i wtrakcie sezonu świątecznych zakupów powinny one cieszyć się dużąpopularnością z uwagi na ostatnie obniżki cen - informuje serwisThe Channel Wire.
Japonia jest tradycyjnie najtrudniejszym rynkiem dla koncernu zRedmond ze względu na to, że jest to domowy rynek jego dwóchnajwiększych konkurentów, czyli Nintendo i Sony.
Jednak wrześniowa obniżka cen Xboksa 360 w Japonii pozwoliła napokonanie w tymże miesiącu pod względem liczby sprzedanych urządzeńkonsolę PlayStation 3 (PS3) firmy Sony. Sztuka ta udała sięMicrosoftowi po raz pierwszy w historii.
W związku z tym Schappert zapowiedział, że jego firma podnosiprognozę odnośnie liczby sprzedanych Xboksów 360 na rynkujapońskim. Z jego ust nie padły jednak żadne konkretne liczby.

źródło: The Channel Wire











