Millenialsi częściej zabierają zwierzęta na wakacje…. i lepiej z nimi wypoczywają.

- Według najnowszych badań, młode osoby chętniej zabierają zwierzęta domowe na wakacje i dzięki temu podczas wyjazdu czują się szczęśliwsze oraz bardziej zrelaksowane.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według badania przeprowadzonego przez Mars Petcare i Research Now SSI na czterech europejskich rynkach, 75% Polaków w wieku 18–34 lat posiadających zwierzęta zabrało je na wakacje, podczas gdy wśród osób po 65 roku życia taką decyzję podjęło tylko 49%.

Aż 86% Polaków, którzy zabrali podopiecznych na wakacje, było bardziej zadowolonych z wyjazdu - większość (64%) zadeklarowała, że dzięki zabraniu zwierzęcia czuli się szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani (33%). Tylko 1% przyznało, że było to dla nich źródłem dodatkowego stresu.

Jak wskazują wyniki ankiety, podróżowanie ze zwierzętami staje się coraz bardziej popularne. 54% badanych Polaków spędziło wakacje ze swoimi pupilami w przeciągu ostatniego roku, a 88% uważa, że zabranie zwierzęcia ze sobą na wakacje jest obecnie łatwiejsze niż kiedyś. Przyczyniać się może do tego coraz większa popularność portali takich jak Nocowanie.pl, Booking.com czy Airbnb. Spośród wspomnianych powyżej 88% respondentów, którzy stwierdzili, że współcześnie łatwiej jest podróżować ze zwierzętami, 79% za przyczynę takiej sytuacji podaje większą dostępność odpowiednich miejsc zakwaterowania.

Długość podróży była powodem do obaw dla części respondentów, którzy wahali się, czy zabrać na wyjazd pupila – na taką trudność wskazało 28% osób. Sposób transportu okazał się istotny dla 23%. Koszt natomiast nie był dużym problemem – tylko 18% uznało go za istotny argument podczas podejmowania decyzji.

Osoby, które spędziły wakacje z czworonogiem stresowały się: nieznajomym otoczeniem dla pupila (39%), ryzykiem zagubienia się zwierzęcia (34%) oraz potencjalnym brakiem dostępu do lekarza weterynarii (32%). Warto jednak podkreślić, że wymienionym zmartwieniom można zapobiegać poprzez odpowiednie postępowanie behawioralne, zapoznające zwierzę z okolicą, w której wypoczywamy, właściwe oznakowanie czworonoga (chip, zawieszka z danymi do kontaktu) oraz wcześniejsze skontaktowanie się z lekarzem weterynarii w miejscu będącym celem naszej podróży.

Oczywiście część opiekunów zwierząt nie zdecydowała się zabrać ze sobą podopiecznych, pozostawiając ich pod okiem rodziny, znajomych lub profesjonalnego opiekuna. Głównymi powodami pozostawienia zwierzęcia w domu były: źle znoszona podróż (37%), chęć uniknięcia stresu związanego z opieką podczas wakacji (25%) oraz zbyt wiele trudności organizacyjnych (23%).

Pojawiły się też sygnały w gronie osób, które pozostawiły swoich czworonożnych przyjaciół w domu, że rozłąka z pupilem miała niekorzystny wpływ na wypoczynek podczas wakacyjnego wyjazdu. Połowa przyznała, że bardzo tęskniła za zwierzęciem (51%), prawie połowa (46%) przynajmniej raz dziennie myślała o nim podczas wyjazdu, a co czwarta osoba (25%) – nawet kilka razy dziennie. Częściej o zwierzętach myślały kobiety – więcej niż raz dziennie wracało myślami do pupili 33% z nich, podczas gdy wśród mężczyzn ten odsetek wyniósł 18%.

Wiemy, że zwierzęta domowe mają ogromny wpływ na samopoczucie, zdrowie fizyczne i psychiczne ludzi, a nasze badanie dowodzi, że dotyczy to w równym stopniu życia codziennego, jak i wyjazdów na wakacje. Dobrze widzieć, że pojawienie się bardziej elastycznych form podróżowania i zakwaterowania spowodowało, że wczasowicze – zwłaszcza osoby młode – korzystają w pełni z wakacji spędzając je w towarzystwie swych podopiecznych – komentuje Małgorzata Głowacka z Mars Polska, lekarka weterynarii. - Jeżeli wyjeżdżasz na wakacje, warto odpowiednio wcześnie zaplanować wyjazd po kątem opieki na zwierzęciem – musisz zdecydować, czy zabierasz je ze sobą, czy zostawiasz je z opiekunem lub u rodziny, a może w hotelu dla zwierząt. W ten sposób zapewnisz sobie spokojną głowę i będziesz pewien, że podczas wyjazdu Twój pupil jest pod dobrą opieką.

***

Research Now SSI i Mars Petcare zorganizowały trwającą 10 minut ankietę internetową w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Polsce. Badanie prowadzono od 29 marca do 5 kwietnia w gronie ponad 4 tys. opiekunów zwierząt (1016 w Polsce).

O Mars Petcare Mars Petcare to zróżnicowany i dynamicznie rozwijający się biznes, reprezentowany przez 75 000 współpracowników w ponad 50 krajach. Zaspokajając zdrowotne i żywieniowe potrzeby niemal połowy populacji zwierząt domowych na świecie Mars Petcare realizuje misję tworzenia Lepszego świata dla zwierząt. Czerpiąc z 75 lat doświadczenia, oferuje bogate portfolio ponad 50 marek, do którego należą czołowe globalne marki żywności dla zwierząt PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, NUTRO®, GREENIES®, SHEBA®, CESAR®, IAMS® and EUKANUBA®. Mars Petcare także zapewnia opiekę weterynaryjną, poprzez największą na świecie sieć ponad 2 000 szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD®, BLUE PEARL®, PET PARTNERS®, oraz VCA®. Firma należy do pionierów w zakresie innowacji i nowych technologii opracowywanych z myślą o zwierzętach, ich opiekunach oraz lekarzach weterynarii. Do naszych innowacyjnych rozwiązań należą WISDOM HEALTH, opatentowana technologia testów genetycznych dla psów; WHISTLE®, system GPS umożliwiający określanie lokalizacji psa, a także Leap Accelerator i Companion Fund – programy wspierające start-upy i nową generację innowatorów na rynku opieki nad zwierzętami. Jako część rodziny marek Mars, posiadamy przywilej, jakim jest wolność i elastyczność w walce o to, w co wierzymy ­– Lepszy świat dla zwierząt.

O Research Now SSI Research Now SSI to globalny lider w dziedzinie cyfrowych badań rynkowych, dostarczający cenną wiedzę, pozwalającą podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Firma zapewnia światowej klasy narzędzia badawcze, które wspierają osiąganie lepszych wyników przez ponad 4 tys. klientów z branży badań rynkowych, konsultingu, mediów i ochrony zdrowia oraz klientów korporacyjnych. Research Now SSI prowadzi działalność na całym świecie, a jej biura są zlokalizowane w obu Amerykach, w Europe i w regionie Azji i Pacyfiku. Agencja jest uznawana w branży badań rynkowych za lidera pod względem jakości, skali działalności i zadowolenia klienta. Więcej informacji opublikowano na stronach: www.researchnow.com oraz www.surveysampling.com.

Kontakt dla mediów:

Karolina Kowalczyk

Mars Polska

tel. +48 512 701 605

Marta Kosińska

Grayling – biuro prasowe Mars

tel. +48 607 070 365

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"