Mitsubishi na Geneva Motor Show 2018: nowy Outlander PHEV 2019, europejska premiera koncepcyjnego e-Evolution (wideo)

Podczas wystawy Geneva Motor Show firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła dwa debiuty: europejską premierę koncepcyjnego Mitsubishi e-Evolution i światową premierę nowego Outlandera PHEV 2019.

km
km
Udostępnij artykuł:
Mitsubishi na Geneva Motor Show 2018: nowy Outlander PHEV 2019, europejska premiera koncepcyjnego e-Evolution (wideo)

W roku 2013 firma Mitsubishi wprowadziła na rynek model Outlander PHEV, będący elektryczną hybrydą plug-in SUVa, napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2019 wzbogacone zostało o systemy nowej generacji z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie napędów elektrycznych. W wersji debiutującej w Genewie całkowicie przeprojektowano układ napędowy i zwiększono dynamikę.

grafika

Jeśli chodzi o system PHEV 2.0, pracująca w cyklu Atkinsona, 2.4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszą, 2.0-litrową, pracującą w standardowym cyklu Otto. Wydajność generatora zwiększono o 10%, moc tylnego silnika - o 10%, pojemność akumulatora trakcyjnego - o 15%, a moc akumulatora trakcyjnego - o 10%.

Do znanych z poprzednich modeli trybów Normal i 4WD Lock dodano dwa dodatkowe tryby jazdy: Sport i Snow. Zewnętrzny wygląd pojazdu zyskał dzięki takim ulepszeniom jak nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowana osłona chłodnicy Dynamic Shield i przedni płat osłony pod silnikiem. Zastosowano także dwubarwne, wieloszprychowe 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz większy tylny spoiler. We wnętrzu mamy z kolei pikowaną, skórzaną tapicerkę, zaprojektowane od nowa profilowane przednie fotele, zmienione przełączniki, nową tablicę przyrządów, nowe wykończenia i tylne gniazda A/C.

grafika

Mitsubishi e-Evolution Concept jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości ma się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy on cechy samochodów typu SUV i pojazdów elektrycznych (EV).

Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców.

grafika

We wnętrzu zastosowano poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na dominującą część informacyjno-kontrolną powyżej osi oraz część funkcjonalną poniżej. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów pozwala na ocenę zachowania samochodu w czasie jazd.

Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę, związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem.

grafika

Mitsubishi e-Evolution Concept jest napędzany silnikami elektrycznymi, które są zasilane z systemu akumulatorów. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości.

Dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring). Nad pracą całości czuwa układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control). Hamulce kontrolują napęd oraz prędkość pojazdu dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom, które zajęły miejsce konwencjonalnych zacisków hydraulicznych.

grafika

Mózgiem e-Evolution Concept jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI). Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów prowadzącego. Z kolei specjalna funkcja nauczyciela umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie wiedzy osobie za kierownicą. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji