Mniej na reklamy farmaceutyków w radiu, więcej w prasie. Aflofarm i Polpharma w dół, w górę Natur Produkt Zdrovit (analiza)

Firmy farmaceutyczne w I kwartale br. ograniczyły wydatki reklamowe w radiu i kinach, jednocześnie znacząco zwiększając je w gazetach i na outdoorze. Mniej na reklamy przeznaczyły Aflofarm Farmacja Polska i Polpharma, zaś Natur Produkt Zdrovit mocno zwiększył nakłady.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mniej na reklamy farmaceutyków w radiu, więcej w prasie. Aflofarm i Polpharma w dół, w górę Natur Produkt Zdrovit (analiza)
Shutterstock.com

W okresie od stycznia do marca br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 1,62 mld zł. To 8,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych cennikowych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).

Ponad 60 proc. tych wydatków trafiło w omawianym okresie do telewizji – 1,03 mld zł (wzrost w skali roku o 10,5 proc.). W radiu producenci farmaceutyków wydali 374,1 mln zł, 9,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniej przeznaczyli również na reklamy kinowe - 10,2 mln zł , co oznacza spadek rok do roku o 30,9 proc.

Znacząco zwiększyli natomiast budżety reklamowe w dziennikach i magazynach. W gazetach codziennych zostawili blisko 208 proc. więcej pieniędzy niż rok temu (27,6 mln zł), a w magazynach zwiększyli nakłady reklamowe o 39,1 proc. (do 182,8 mln zł).Więcej na reklamach produktów OTC zarobił też outdoor - w skali roku wzrost wyniósł 128,5 proc. (do 1,6 mln zł).  

grafika

Największym reklamodawcą wśród producentów farmaceutyków pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 488,7 mln zł. Firma zachowała pozycję lidera, mimo że obniżyła nakłady w skali roku o 1,8 proc.

Drugi w zestawieniu jest Natur Produkt Zdrovit, który osiągnął największy wzrost budżetu reklamowego. Zwiększył go o 57 proc. - z 94,4 mln zł do 148,1 mln zł. Trzecie miejsce należy do USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 144,2 mln zł (wzrost o 10,4 proc.).

Kolejne pozycje pod względem wydatków reklamowych zajmują: Olimp Laboratories z 69,5 mln zł wydatków (wzrost o 1,3 proc.) i Polpharma z 68,3 mln zł (spadek o 13,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem