Mobilny Gabinet Zdrowych Zatok przebadał 900 osób w Gdańsku

Dzięki akcji „Zdrowe Zatoki” miniony weekend w Galerii Bałtyckiej upłynął pod hasłem zdrowia i dobrej kondycji zatok. W ramach tej ogólnopolskiej kampanii w gdańskim centrum handlowym miały miejsce bezpłatne badania przesiewowe w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacje laryngologiczne. Z badań w ramach Mobilnego Gabinetu Zdrowych Zatok skorzystało w Gdańsku 900 chętnych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gdańsk to piąte miasto na trasie dwunastej już edycji kampanii. Do tej pory mobilny gabinet odwiedził Łódź, Lublin i Tarnów oraz Gliwice. We wszystkich odsłonach z bezpłatnych badań termowizyjnych i konsultacji laryngologicznych skorzystało ponad 80.000 osób.

Gdańsk był przedostatnim miastem na tegorocznej trasie gabinetu. Mieszkańcy Trójmiasta tłumnie uczestniczyli w badaniach. Nie zabrakło z ich strony pytań – m.in. o pierwsze symptomy choroby, takie jak z pozoru zwykły katar, zatkany nos, czy ból głowy oraz o sposoby przeciwdziałania i profilaktyki – powiedziała laryngolog dr Paulina Szczęsnowicz-Dąbrowska ze Szpitala Klinicznego w Warszawie, koordynująca badania w Gdańsku.

Mieszkańcy Gdańska, u których podczas badań termowizyjnych stwierdzono nieprawidłowości w obrębie zatok przynosowych, zostali skierowani na dalsze bezpłatne konsultacje laryngologiczne do specjalistycznej placówki.

Dodatkowo, wszystkie przebadane osoby otrzymały komplet materiałów edukacyjnych m.in. z opisem najważniejszych zasad pomocnych w utrzymaniu nosa i zatok w dobrej kondycji przez cały rok.

Mobilny Gabinet „Zdrowych Zatok” w marcu zawita jeszcze do Poznania.

O AKCJI

Kampania „Zdrowe Zatoki”, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków na temat specyfiki zapalenia zatok przynosowych i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia zatok. Szczegółowe informacje o samym badaniu i o akcji są dostępne na stronie internetowej: http://www.zdrowezatoki.pl/

Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"