Do konkursu mogą być zgłoszone wszystkie spoty reklamowe, któremiały swoją emisję od listopada 2008 roku do września 2009 roku.Zgłoszenia są przyjmowane w sześciu kategoriach: Cuda techniki,Dobrze skrojone, Nóż/widelec, Pachnidło, Rozmaitości, a także wnowej kategorii Kampania społeczna. Celem konkursu jest wyłonieniekreacji, która naprawdę zapisała się w pamięci odbiorców.
Na zgłoszenia organizator czeka do 15 października br. W dniach15-29 października potrwa badanie preselekcyjne. Od 2 listopada do20 grudnia br. na stronie internetowej www.spoters.pl prezentowane będąwszystkie zakwalifikowane do konkursu spoty i to tam widzowie będąmogli głosować na swoje ulubione reklamy. Wyniki konkursu Spoters2009 zostaną ogłoszone 28 stycznia przyszłego roku podczas galifinałowej.
Przy konkursie z organizatorami współpracują InteraktywnyInstytut Badań Rynkowych, który przebada wszystkie zgłoszone spotypod względem ich atrakcyjności przekazu oraz agencja interaktywnaNetizens, która przygotowała stronę konkursu.












