Firma Expert Monitor w dniach 19-21 września 2003 r. firma Expert Monitor przeprowadziła badanie telefoniczne CATI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie aktywnych użytkowników Internetu w wieku 15 i więcej lat, którzy korzystali z Internetu w ostatnim miesiącu. Celem badania było poznannie najpopularniejszych polskich witryn internetowych oraz znaczenie Internetu w kontekście innych mediów.
W związku z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem Internetu, osobom, które wzięły udział w badaniu - zarówno tym, które korzystały z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca oraz tym, które z niego nie korzystały - zadano pytanie o preferowane medium:
Korzystanie z Internetu radykalnie zmienia układ preferowanych mediów. Ponad połowa aktywnych użytkowników Internetu zrezygnowałaby z mediów tradycyjnych na jego korzyść/ Warto zwrócić uwagę, że nawet wśród osób, które nie korzystały z Internetu w ostatnim miesiącu jest on traktowany jako potencjalny konkurent innych mediów. Internet staje się obowiązującą modą. Najwięcej do stracenia ma telewizja. A jak przedstawia się oglądalność witryn internetowych?Portale horyzontalne

Który z wymienionych portali odwiedził/a Pan/i w ostatnim miesiącu?% Onet68,7%Wirtualna Polska60,4%Interia34,6%Gazeta.pl24,0%Yahoo!14,4%MSN/Microsoft13,2%o2.pl10,0%Hoga.pl7,5%Neostrada.pl6,3%Brak odwiedzin któregokolwiek10,6%
Zaledwie co dziesiąty aktywny internauta nie znalazł się na przynajmniej jednym z dziesięciu wymienionych portali. Wybrane witryny tematyczne
Którą z wymienionych witryn odwiedził/a Pan/i w ostatnim miesiącu? % Rzeczpospolita18,5%RMF FM17,5%Polityka.pl13,2%Radio Zet12,6%Newsweek11,0%Brak odwiedzin którejkolwiek53,0%











