Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt...

Czy na styl życia i zachowania zakupowe kobiet wpływa miejsce zamieszkania?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Najwięcej pań legitymujących się wykształceniem wyższym znajdziemy w Warszawie i Krakowie - ponad 34% kobiet pochodzących z tego miasta. W innych metropoliach odsetek wykształconych pań wynosi ok. 28%.  Kobiety przedsiębiorcze, a więc określające swój status zawodowy jako właścicielki prywatnych firm, to przede wszystkim Poznanianki (6% mieszkanek) oraz Warszawianki (5% mieszkanek). 

Gdzie najłatwiej kobietom zrobić karierę? Liczby pokazują, że najwyższy odsetek pań na stanowiskach kierowniczych, dyrektorskich i uprawiających wolne zawody znajduje się we Wrocławiu (11% kobiet tam zamieszkałych) oraz Poznaniu (ponad 9%). Najwyższymi zarobkami mogą pochwalić się jednakże mieszkanki stolicy – dochody powyżej 4000 zł netto zadeklarowało 8% Warszawianek. Na drugim miejscu znalazły się Poznanianki, których ponad 6% zarabia więcej niż 4 tys. zł. Za to największe zakupy robią Krakowianki oraz mieszkanki Trójmiasta – 14% tych pań przeznacza więcej niż 250 zł  na tygodniowe wydatki.

Najwięcej kobiet stanu wolnego znajdziemy wśród Warszawianek (56%), a najmniej wśród mieszkanek Trójmiasta (44%). Właścicielki własnych domów lub mieszkań to przede wszystkim Krakowianki (ponad 64%), natomiast w wynajętych lokalach zamieszkuje najwięcej Poznanianek (13%).

Najbardziej oszczędne okazały się Poznanianki – ponad 9% z nich posiada jakieś instrumenty finansowe związane z oszczędzaniem. Na własny sprzęt komputerowy postawiły natomiast mieszkanki Wrocławia oraz Trójmiasta (po 37% pań z tych miast posiada w domu swój komputer). Te ostatnie najczęściej też korzystają z internetu łącząc się z domu przez stałe łącze (ponad jedna trzecia z nich), choć oszczędności poprzez zakupy na aukcjach internetowych poszukują zwykle Warszawianki (ponad 15% z nich). 

W Warszawie i Poznaniu znajduje się także najwięcej miłośniczek nowości i pań podążających za najnowszymi trendami – deklarację, iż „są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość” złożyło po 25% mieszkanek tych miast. 

Informacjami dotyczącymi odchudzania najbardziej interesują się mieszkanki Trójmiasta oraz Wrocławia (odpowiednio 38% i 35%) i to one najczęściej odwiedzają salony fitness oraz siłownie (ok. 10% z nich).

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Do powyższego materiału wykorzystano dane o mieszkankach miast: Warszawy (próba: 667 osób), Krakowa (próba: 272 osoby), Poznania (próba: 206 osób), Wrocławia (próba: 226 osób) oraz Trójmiasta (próba: 248 osób).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"