„National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 39 859 egz. Była ona o 16,50 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,51 proc. i uplasował się na poziomie 24 524 egz.

Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 880 egz., po wzroście w skali roku o 2,30 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 27,29 proc. i wyniosła 8 774 egz.

We wrześniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2013 roku zmniejszył się o 26,93 proc. do 36 404 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (23 803 egz., wzrost o 57,63 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (10 264 egz.; w górę o 2,75 proc.).

Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,96 proc. do 7 291 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+