nc+ dużo więcej na reklamy. W dół Cyfrowy Polsat, UPC i Vectra - Netia bliska zera

Od stycznia do lipca br. największe sieci kablowe i platformy cyfrowe cennikowo przeznaczyły na reklamy (bez internetu) o 28 proc. mniej niż rok wcześniej. Duży wzrost wydatków osiągnęła nc+, spore spadki - Cyfrowy Polsat, UPC i Vectra, natomiast Netia prawie nie prowadziła działań reklamowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) sieci kablowych i platform cyfrowych od stycznia do lipca br. wyniosły 148,28 mln zł, o 41,1 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 27,7 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą była nc+, której cennikowy budżet wyniósł 40,52 mln zł, o 16,55 mln zł więcej niż przed rokiem (to wzrost aż o 69 proc.). W wiosennej kampanii platforma promowała usługę multiroom reklamami z „multiżonatym” Tarikiem (zobacz szczegóły), natomiast obecnie trwa kampania reklamująca jej ofertę transmisji sportowych (więcej na ten temat).

Z kolei wydatki Cyfrowego Polsatu zmalały w skali roku o 45,4 proc. - z 28,96 mln zł do 15,81 mln zł. W I połowie br. spółka zacieśniła konsolidację z Polkomtelem, a w reklamach wspólnych ofert promocyjnych SmartDom i Paszport Korzyści występują Joanna Brodzik i Paweł Wilczak (obejrzyj jeden z tych spotów). Cyfrowy Polsat jest też właścicielem kanałów telewizyjnych Grupy Polsat (które w I półroczu reklamowały m.in. Sopot TOPtrendy Festiwal), a także aplikacji internetowej Ipla i wielu serwisów na czele z Twojapogoda.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-o-1-9-proc-w-gore-dzieki-wydatkom-farmacji-i-fmcg-ostro-w-dol-prasa ##

Kilkunastoprocentowe spadki budżetów reklamowych zanotowały sieci kablowe UPC Polska i Vectra. Wydatki pierwszej zmalały z 27,63 mln zł do 23,49 mln zł (15 proc. w dół), a drugiej - z 16,3 mln zł do 13,9 mln zł (14,8 proc. w dół). W reklamach UPC wiosną br. pojawiła się „mega rodzina”, której członkowie prezentują nadprzyrodzone zdolności (zobacz to), a internet w Vectrze reklamował azjatycki kucharz błyskawicznie przygotowujący danie (obejrzyj ten spot).

Z kolei wydatki reklamowe Netii w pierwszych siedmiu miesiącach br. wyniosły jedynie 60 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to 41,47 mln zł. Zahamowanie działań marketingowych można tłumaczyć zmianami w spółce: Mirosława Godlewskiego na stanowisku prezesa zastąpił w maju Adam Sawicki (więcej o tym), zreorganizowany też został dział marketingu i komunikacji (zobacz szczegóły). Natomiast od początku września Netia reklamuje usługę Giga Kablówka, którą oferuje w Warszawie i Krakowie (więcej na ten temat).

Sieć Multimedia Polska przeznaczyła na reklamy 11,94 mln zł, o 2,87 mln zł (czyli o 30,3 proc.) więcej niż rok wcześniej. Procentowo jeszcze bardziej wzrosły wydatki sieci Inea (o 81,2 proc.) i Toya (o 99,2 proc.).

Operatorzy telewizyjno-telekomunikacyjni mocno obcięli wydatki marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji oprócz radia i kin. Najwyraźniejszy jest spadek w telewizji, gdzie cennikowe wydatki zmalały o 33,15 mln zł, do 72,93 mln zł (to 31,2 proc. w dół). W konsekwencji udział telewizji w całościowych wydatkach zmalał z 71,5 proc. do 68 proc.

Procentowo jeszcze większe spadki nastąpiły w gazetach (o 1,88 mln zł, czyli 39,8 proc.), magazynach (o 3,52 mln zł, czyli 53,9 proc.) oraz na outdoorze (o 5,21 mln zł, czyli 61,1 proc.).

Za to wydatki w kinach wzrosły ponad czterokrotnie - z 640,8 tys. zł do 2,71 mln zł, natomiast w radiu - o 3,9 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"