nc+ w internecie: mniej emocji, więcej pytań

Kilka tysięcy wpisów i komentarzy dziennie, nowe wątki, pytania i wątpliwości co kilka minut - taka jest skala dyskusji wokół oferty nc+, przynajmniej na profilu Facebookowym i forum platformy oraz analogicznych stronach jej zawiedzionych klientów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Opinie, w większości negatywne, o ofercie nc+ zaczęły masowo pojawiać się w internecie w czwartek, zaraz po jej prezentacji. Jednym z najważniejszych miejsc, w którym internauci krytykowali nową platformę - przede wszystkim za wysokie ceny i niekorzystny podział kanałów na pakiety - był jej oficjalny fanpage na Facebooku. Jak pokazuje analiza firmy ChceeseCat przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl, na profilu, mającym obecnie ponad 34 tys. użytkowników, w czwartek i piątek pojawiło się po ponad 4 tys. komentarzy, a w sobotę i niedzielę - po ponad 2 tys.

Firma już w czwartek przyznała: „Jest nam przykro, że nasza nowa oferta spotkała się z taką krytyką z Waszej strony”. Następnego dnia zamieściła na profilu trzy wpisy mające wyjaśnić dyskusyjne kwestie: w dwóch wyliczała kanały i zalety dostępne w poszczególnych pakietach, a w trzecim zachęcała do kontaktu z jej konsultantami, ale zastrzegała: „Pomimo zatrudnienia dodatkowych konsultantów, zainteresowanie ofertą nc+ przerosło nasze oczekiwanie, w związku z czym prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość”.

W niedzielę nc+ poinformowała, że uruchomiła specjalne forum ncplusplytania.pl, na którym bez wcześniejszej rejestracji można zamieszczać pytania i opinie dotyczące nowej oferty. Od tej pory firma milczy na profilu. W międzyczasie zablokowała możliwość dodawania wpisów przez użytkowników. Niektórzy internauci skarżyli się, że usunięto ich komentarze.

A komentarzy dalej przybywa, przy czym już zdecydowanie mniej. Co ciekawe, są zamieszczane w każdym możliwym miejscu na fanpage’u - również pod zdjęciami nagłówkowymi. Użytkownicy nie tylko krytykują nc+ za ofertę i trudności w skontaktowaniu się nią, lecz również deklarują, że rozwiążą swoje umowy z jej dotychczasowymi platformami: Cyfrą+ i N.

grafika

W wielu komentarzach internauci zachęcają do odwiedzenia profilu Anty nc+, który - jak czytamy w jego opisie - zrzesza zawiedzionych klientów platformy. „Głównym impulsem założenia tego konta było nadmierne usuwanie nieprzychylnych komentarzy odnośnie nowej oferty na oficjalnym profilu nC+ co dotknęło również mnie - ich klienta” - deklaruje twórca fanpage’u. Działający od czwartku profil w sobotę miał nieco ponad 3 tys. fanów, w niedzielę już 6 tys., w poniedziałek - ponad 8 tys., a w środę wieczorem - już ponad 15 tys.

Równocześnie rosła liczba komentarzy dodawanych na fanpage’u - w piątek było ich ok. 800, a w poniedziałek i wtorek już ponad 2 tys. Internauci wymieniają się radami, jak najlepiej wypowiedzieć umowę Cyfrze+ i N (a nawet podają wzory takich pism), opisują swoje kontakty z konsultantami nc+, wyjaśniają wątpliwości i relacjonują informacje mediów w tej sprawie. Utworzono też osobne wydarzenie „Wypowiadam umowę z nc+”, do którego do środowego wieczora dołączyło ok. 3,5 tys. użytkowników.

grafika

Twórca Anty nc+ uruchomił też osobne forum o takiej nazwie (antyncplus.pl). Do środy do godz. 18 zarejestrowało się na nim 511 osób, które założyły 106 wątków i napisały 926 postów. W tym czasie na forum ncpluspytania.pl pojawiło się 1,2 tys. wątków i 5,8 tys. wpisów. Może to świadczyć o tym, że klienci nc+ szukają przede wszystkim potwierdzonych odpowiedzi na pytania i wątpliwości od przedstawicieli platformy. Zwłaszcza, że na ncpluspytania.pl nowe wpisy pojawiają się non stop - w ciągu doby od utworzenia działu „Krótka piłka: pytanie-odpowiedź” zamieszczono w nim ponad 400 postów. Większość to pytania i wątpliwości co do oferty i umów z platformą, krytycznych opinii jest zdecydowanie mniej niż na Facebooku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"