Netflix coraz słabiej dominuje w polskim streamingu. Dwie platformy dużo zyskały

Netflix nadal jest zdecydowanym liderem na polskim rynku streamingu wideo, ale kolejny raz zanotował swój najniższy udział pod względem czasu korzystania. Znacząco zmalały też wyniki Disney+ i Polsat Box Go, za to duże wzrosty osiągnęły HBO Max i SkyShowtime.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix coraz słabiej dominuje w polskim streamingu. Dwie platformy dużo zyskały
Aplikacje mobilne Netfliksa i Prime Video

Netfliksa w październiku 2025 roku odwiedziło 10,78 mln polskich internautów, czyli 36,21 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 32 minuty i 40 sekund, co przełożyło się na 43,92 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Mediapanel uwzględnia odwiedzalność na komputerach, smartfonach i tabletach, natomiast nie obejmuje telewizorów smart TV. Pokazuje dane wszystkich użytkowników korzystających z platform, nie tylko tych z wykupioną subskrypcją (wydawcy wszystkich witryn z rankingu nie ujawniają, ilu mają subskrybentów w Polsce).

Na Netfliksa nadal przypada prawie połowa czasu spędzanego przez polskich internautów na platformach streamingowych z wideo, ale jego udział maleje, zwłaszcza w miesiącach, w których trwają jesienne i wiosenne ramówki telewizyjne.

Przed rokiem Netflix miał 49,1 proc. udziału w łącznym czasie we wrześniu i 49,09 proc. w październiku, natomiast w marcu br. było to już tylko 45,9 proc., we wrześniu 45,15 proc., zaś w zeszłym miesiącu – już tylko 43,92 proc.

Mimo to platforma w głównych statystykach nadal wyprzedza konkurentów o kilka długości. Zajmujący drugą pozycję HBO Max przyciągnął w październiku 3,88 mln polskich internautów (co dało 13,05 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 19 minut i 49 sekund. W efekcie jego udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniósł 9,51 proc.

TVP VOD przed Disney+ i Amazon Prime

Niżej są dwie inne globalne platformy, przy czym nad nimi uplasowała się TVP VOD, którą odwiedziło 2,69 mln internautów (9,05 proc. zasięgu), spędzając średnio po 4 godziny, 12 minut i 17 sekund, co przełożyło się na 8,32 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Natomiast Disney+ zanotował 2,84 mln polskich użytkowników, 9,54 proc. zasięgu, 3 godziny, 31 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 7,37 proc. w całkowitym czasie, zaś Prime Video – 3,66 mln odwiedzających, 12,3 proc. zasięgu, 2 godziny, 18 minut i 57 sekund średniego czasu oraz 6,23 proc. udziału.

TVP VOD zdecydowanie wyprzedza też platformy krajowych konkurentów telewizyjnych. Player przyciągnął 2,24 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 16 sekund, Canal+ online – 2,69 mln internautów, średnio na 2 godziny, 15 minut i 22 sekundy, zaś Polsat Box Go – 1,76 mln użytkowników, średnio na 3 godziny i 57 sekund. Udziały tych platform w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniosły odpowiednio 5,11 proc., 4,45 proc. i 3,9 proc.

Czołową dziesiątkę zamykają SkyShowtime i Pilot WP. Ten pierwszy zanotował 2,29 mln użytkowników, godzinę, 54 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania przez każdego oraz 3,21 proc. udziału w całkowitym czasie, zaś drugi – 1,25 mln odwiedzających, 2 godziny, 13 minut i 17 sekund średniego czasu oraz 2,05 proc. udziału.

Wyniki platform streamingowych
Wyniki platform streamingowych © Licencjodawca

W porównaniu do września Netflix zyskał 1,21 mln użytkowników (to 12,6 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 minut i 9 sekund (3 proc.). Przełożyło się to na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo o 1,23 pkt proc., czyli 2,7 proc.

Duże wzrosty SkyShowtime i HBO Max

Za to na HBO Max średni czas korzystania wydłużył się aż o godzinę, 18 minut i 22 sekundy (64,5 proc.), co mimo spadku liczby internautów o 525,7 tys. (11,9 proc.) dało wzrost udziału o 2,14 pkt proc. (29 proc.).

Natomiast udział SkyShowtime poszedł w górę prawie dwukrotnie: z 1,67 do 3,21 proc. Złożył się na to wzrost przeciętnego czasu korzystania o 65 minut i 57 sekund (czyli aż 136 proc.) oraz spadek liczby odwiedzających o 207,5 tys. (8,3 proc.).

Spore spadki zanotowały dwie inne platformy. Disney+ stracił 1,56 mln użytkowników (35,4 proc.), co mimo wydłużenia się średniego czasu spędzonego przez każdego o godzinę, 14 minut i 33 sekundy (54,3 proc.) spowodowało, że udział platformy poszedł w dół o 0,94 pkt proc. (11,3 proc.). Zaś Disney+ został wyprzedzony przez HBO Max, a także TVP VOD (udział tej drugiej platformy zwiększył się nieznacznie: o 0,13 pkt proc.)

Niewielkie zmiany odwiedzalności zanotował też Polsat Box Go: zyskał 22,3 tys. odwiedzających (1,3 proc.) przy skróceniu się średniego czasu korzystania o 6 minut i 33 sekundy (3,5 proc.). Natomiast przy wzrostach wyników innych platform jego udział zmalał o 0,58 pkt proc., czyli 12,9 proc.

Wyniki platform streamingowych
Wyniki platform streamingowych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe