Netfliksa w październiku 2025 roku odwiedziło 10,78 mln polskich internautów, czyli 36,21 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 32 minuty i 40 sekund, co przełożyło się na 43,92 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Mediapanel uwzględnia odwiedzalność na komputerach, smartfonach i tabletach, natomiast nie obejmuje telewizorów smart TV. Pokazuje dane wszystkich użytkowników korzystających z platform, nie tylko tych z wykupioną subskrypcją (wydawcy wszystkich witryn z rankingu nie ujawniają, ilu mają subskrybentów w Polsce).
Na Netfliksa nadal przypada prawie połowa czasu spędzanego przez polskich internautów na platformach streamingowych z wideo, ale jego udział maleje, zwłaszcza w miesiącach, w których trwają jesienne i wiosenne ramówki telewizyjne.

Przed rokiem Netflix miał 49,1 proc. udziału w łącznym czasie we wrześniu i 49,09 proc. w październiku, natomiast w marcu br. było to już tylko 45,9 proc., we wrześniu 45,15 proc., zaś w zeszłym miesiącu – już tylko 43,92 proc.
Mimo to platforma w głównych statystykach nadal wyprzedza konkurentów o kilka długości. Zajmujący drugą pozycję HBO Max przyciągnął w październiku 3,88 mln polskich internautów (co dało 13,05 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 19 minut i 49 sekund. W efekcie jego udział w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniósł 9,51 proc.
TVP VOD przed Disney+ i Amazon Prime
Niżej są dwie inne globalne platformy, przy czym nad nimi uplasowała się TVP VOD, którą odwiedziło 2,69 mln internautów (9,05 proc. zasięgu), spędzając średnio po 4 godziny, 12 minut i 17 sekund, co przełożyło się na 8,32 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Natomiast Disney+ zanotował 2,84 mln polskich użytkowników, 9,54 proc. zasięgu, 3 godziny, 31 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 7,37 proc. w całkowitym czasie, zaś Prime Video – 3,66 mln odwiedzających, 12,3 proc. zasięgu, 2 godziny, 18 minut i 57 sekund średniego czasu oraz 6,23 proc. udziału.
TVP VOD zdecydowanie wyprzedza też platformy krajowych konkurentów telewizyjnych. Player przyciągnął 2,24 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 16 sekund, Canal+ online – 2,69 mln internautów, średnio na 2 godziny, 15 minut i 22 sekundy, zaś Polsat Box Go – 1,76 mln użytkowników, średnio na 3 godziny i 57 sekund. Udziały tych platform w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniosły odpowiednio 5,11 proc., 4,45 proc. i 3,9 proc.
Czołową dziesiątkę zamykają SkyShowtime i Pilot WP. Ten pierwszy zanotował 2,29 mln użytkowników, godzinę, 54 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania przez każdego oraz 3,21 proc. udziału w całkowitym czasie, zaś drugi – 1,25 mln odwiedzających, 2 godziny, 13 minut i 17 sekund średniego czasu oraz 2,05 proc. udziału.

W porównaniu do września Netflix zyskał 1,21 mln użytkowników (to 12,6 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 10 minut i 9 sekund (3 proc.). Przełożyło się to na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo o 1,23 pkt proc., czyli 2,7 proc.
Duże wzrosty SkyShowtime i HBO Max
Za to na HBO Max średni czas korzystania wydłużył się aż o godzinę, 18 minut i 22 sekundy (64,5 proc.), co mimo spadku liczby internautów o 525,7 tys. (11,9 proc.) dało wzrost udziału o 2,14 pkt proc. (29 proc.).
Natomiast udział SkyShowtime poszedł w górę prawie dwukrotnie: z 1,67 do 3,21 proc. Złożył się na to wzrost przeciętnego czasu korzystania o 65 minut i 57 sekund (czyli aż 136 proc.) oraz spadek liczby odwiedzających o 207,5 tys. (8,3 proc.).

Spore spadki zanotowały dwie inne platformy. Disney+ stracił 1,56 mln użytkowników (35,4 proc.), co mimo wydłużenia się średniego czasu spędzonego przez każdego o godzinę, 14 minut i 33 sekundy (54,3 proc.) spowodowało, że udział platformy poszedł w dół o 0,94 pkt proc. (11,3 proc.). Zaś Disney+ został wyprzedzony przez HBO Max, a także TVP VOD (udział tej drugiej platformy zwiększył się nieznacznie: o 0,13 pkt proc.)
Niewielkie zmiany odwiedzalności zanotował też Polsat Box Go: zyskał 22,3 tys. odwiedzających (1,3 proc.) przy skróceniu się średniego czasu korzystania o 6 minut i 33 sekundy (3,5 proc.). Natomiast przy wzrostach wyników innych platform jego udział zmalał o 0,58 pkt proc., czyli 12,9 proc.










