Netflix i Amazon inwestują w programy telewizyjne więcej niż CBS, HBO i Turner

W zeszłym roku internetowe serwisy Netflix i Amazon zainwestowały więcej pieniędzy w produkcję programów niż tacy nadawcy jak CBS, HBO czy Turner - wynika z danych IHS Markit.

km
km
Udostępnij artykuł:
Netflix i Amazon inwestują w programy telewizyjne więcej niż CBS, HBO i Turner

W latach 2013-2015 Netflix i Amazon ponad dwukrotnie zwiększyły swoje nakłady na programy - odpowiednio z 2,38 miliarda dolarów do 4,91 miliarda dolarów oraz z 1,22 miliarda dolarów do 2,67 miliarda dolarów. Więcej w tym zakresie inwestują tylko tacy giganci jak Disney (11,84 mld USD) i NBC (10,27 mld USD).

Wydatki na własne programy zwiększają także inne internetowe platformy, jak Hulu w USA czy Youku Toudu, iQifyi i Tencent w USA.

grafika

Ponadto IHS Markit szacuje, że w 2015 r. za 1/3 nakładów na programy telewizyjne odpowiadały USA, co przekłada się na 43 miliardy dolarów. Następna pod tym względem jest Europa Zachodnia (38,6 mld USD), w której największe rynki to Wielka Brytania (10,7 mld USD), Niemcy (7,3 mld USD), Francja (6,6 mld USD) i Włochy (4,6 mld USD).

Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku najwięcej wydaje się w Japonii (9,8 mld USD), Chinach (8,4 mld USD), Korei Płd. (2,6 mld USD) oraz Indiach i Australii (po 2,4 mld USD), a w Ameryce Łacińskiej - w Meksyku (1,5 mld USD) i Brazylii (1,4 mld USD).

grafika

Netflix jest największą na świecie siecią telewizji internetowej posiadającą ponad 83 mln użytkowników z ponad 190 krajów, korzystających codziennie z ponad 125 mln godzin programów telewizyjnych i filmów, w tym seriali, filmów dokumentalnych i własnych fabularnych produkcji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-z-duzym-wzrostem-przychodow-i-zysku-mniej-nowych-uzytkownikow-niz-zakladano ##

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"