Kwietniowa katastrofa prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem spowodowała wzrost zainteresowania tygodnikami opinii - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Liderem w kwietniu został "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) – ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 177 354 egz. To wzrost wobec kwietnia 2009 roku o 60 proc.
Tuż za "Newsweekiem" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą na poziomie 174 380 egz. (wzrost o 18 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”), który sprzedał się w ilości 158 290 egz., notując 10 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 115 635 egz., który w kwietniu br. zwiększył sprzedaż o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.

Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w kwietniu 2010 r. zanotowała wzrost o 25 proc. i sprzedała się w ilości 375 417 egz.











