"Nie wydaje Ci się". Nowa kampania Stowarzyszenia Niebieska Linia o przemocy domowej. Wykorzystano "Dom dobry"

Stowarzyszenie na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" rozpoczyna tegoroczną odsłonę kampanii "16 Dni Przeciw Przemocy". Jej motywem przewodnim jest hasło "Nie wydaje Ci się", a jednym z kluczowych elementów kampanii są materiały edukacyjne oparte na filmie "Dom dobry" Wojciecha Smarzowskiego.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
"Nie wydaje Ci się". Nowa kampania Stowarzyszenia Niebieska Linia o przemocy domowej. Wykorzystano "Dom dobry"
Kampania społeczna "Nie wydaje ci się"

Akcja rozpoczyna się 25 listopada w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, co nadaje jej szczególny, symboliczny wymiar.

Hasztag kampanii #niewydajeCisię podkreśla, że każda osoba uwikłana w przemoc może znaleźć wsparcie, a jej głos i decyzje mają realne znaczenie. To również jasny komunikat, że milczenie nie oznacza zgody, a każdy, kto zmaga się z przemocą: psychiczną, fizyczną, ekonomiczną czy seksualną, ma prawo do poczucia bezpieczeństwa i profesjonalnej pomocy.

Kampania, zapoczątkowana globalnie w 1991 roku, ma na celu zwiększanie świadomości społecznej, edukowanie, przełamywanie tabu oraz kierowanie osób doznających przemocy do dostępnych form wsparcia. Tegoroczna edycja stawia na edukację, informowanie o dostępnych formach wsparcia oraz pokazanie, że profesjonalna pomoc może stać się pierwszym krokiem ku wolności i bezpieczeństwu. Hasło "Nie wydaje Ci się" ma dać ludziom jasny sygnał: widzimy Was, wierzymy Wam i jesteśmy tu, żeby pomóc

podkreśla Ewa Podgórska, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"

"Dom dobry" – film, który uruchomił lawinę reakcji

W tym roku, w Polsce, materiały kampanii wykorzystują fragmenty filmu "Dom dobry" w reżyserii Wojtka Smarzowskiego, który w wyjątkowo przejmujący sposób odsłania dynamikę przemocy domowej i mechanizmy, dzięki którym potrafi ona latami pozostawać niewidoczna.

Produkcja, szeroko komentowana po premierze, pokazała, że przemoc dzieje się nie tylko w "patologicznych" środowiskach, lecz także w domach, które z zewnątrz wydają się zwyczajne.

To właśnie po emisji filmu odnotowano wyraźny wzrost kontaktów kierowanych do organizacji pomocowych – o 50 procent zwiększyła się liczba wiadomości mailowych do poradni, a o 40 procent liczba połączeń na infolinię Ogólnopolskiego Pogotowia "Niebieska Linia". Dla wielu osób film stał się momentem rozpoznania i impulsem do wyciągnięcia ręki po pomoc.

Nie każdy dom dobry - dlatego działa Niebieska Linia

W przygotowaniu materiałów wideo i grafik prasowych oraz w prowadzeniu działań PR i komunikacji w mediach społecznościowych kampanię pro bono wspiera agencja Advalue.

Osoby doznające przemocy lub obawiające się o swoje bezpieczeństwo mogą skontaktować się z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Osób Doznających Przemocy Domowej "Niebieska Linia", dzwoniąc pod numer 800 120 002 lub pisząc na adres niebieskalinia@niebieskalinia.info. Infolinia działa całodobowo, przez cały rok, jest bezpłatna, anonimowa i dostępna dla każdego, kto potrzebuje wsparcia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa