Niedoceniany dar

Ponad jedna czwarta Polaków powyżej 15 roku życia oddała w swoim życiu krew

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wynika z badań zrealizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC  dla Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi, organizatora społecznej kampanii "Krewniacy". Rezultaty badań pokazują również, że tylko 38% respondentów twierdzi, że honorowy krwiodawca cieszy się w Polsce szacunkiem. Można przypuszczać, że na osobie honorowego krwiodawcy ciąży historyczny obraz odgórnie organizowanych akcji jeszcze z czasów PRLu. Rozwiązaniu tego problemu nie sprzyja również państwo, tylko 26% respondentów uważa, że państwo polskie w wystarczającym stopniu dba o pozyskiwanie krwi.

Przełamaniu stereotypów związanych z honorowym krwiodawstwem i zachęceniu Polaków do oddawania krwi poświęcona jest kampania "Krewniacy". Wydaje się, że akcja ma duże szanse powodzenia, Polacy są świadomi faktu, że w Polsce brakuje krwi (uważa tak 76%), a jednocześnie deklarują zaufanie do akcji promujących honorowe krwiodawstwo (65%).

Badanie przeprowadzono metodą CAPIBUS na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1005 osób w wieku powyżej 15 lat w lutym 2005.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu