Nowa globalna strategia pozycjonowania marki Philips

Innowacyjna kampania promuje Philips jako firmę działającą w strategicznych dla siebie obszarach: Ochrony Zdrowia, Stylu Życia i Technologii

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Royal Philips Electronics ogłosił nową strategię pozycjonowania marki, skupiającą się wokół przyrzeczenia marki "Sense and Simplicity". Celem nowej strategii jest zwiększenie wyrazistości wizerunku Philips, którego aktywność w strategicznych obszarach takich jak: Ochrona Zdrowia (Healthcare), Styl Życia (Life Style) i Technologii (Technology) łączy się z ideą zapewniania odbiorcom prostych niemal intuicyjnych rozwiązań. Na kampanię informacyjną firma przeznaczyła 80 mln. Euro.

Gerard Kleisterlee, Prezes Philipsa powiedział: "Philips nie jest jedyną firmą technologiczną, która rozumie potrzebę prostych rozwiązań, ale jesteśmy pierwszymi, którzy deklarują chęć działania w tym kierunku. Inni mogą stawiać na modę, młodzież i gadżety. Nasza droga do innowacji nie prowadzi przez zwiększanie złożoności, ale zwiększanie prostoty, która w obecnych czasach jest w modzie."

Idea urządzeń i rozwiązań przyjaznych w użytkowaniu jest tym, czego ludzie oczekują od technologii. Dotyczy to zarówno lekarza posługującego się w szpitalu zaawansowanym sprzętem medycznym, jak i osoby korzystającej z nagrywarki DVD. Koncepcja "Simpilcity" jest ważna dla odbiorców naszych produktów niezależnie czy działają w obszarze Ochrony Zdrowia, Stylów Życia czy Technologii. W każdym z nich mamy do zaoferowania wiele intuicyjnych rozwiązań, co pokażemy w nowej kampanii reklamowej. Przed nami stoi wyzwanie dalszych zmian zmierzających do wypełnienia obietnic wynikających z nowego pozycjonowania marki w każdym aspekcie tego co robimy i co tworzymy." - kontynuował Kleisterlee.

Aby podkreślić nasze zaangażowanie od dzisiaj zostanie zmieniony dotychczasowy slogan "Odkryjmy lepszy świat", który towarzyszył Philipsowi ponad dekadę. - wyjaśnił G. Kleisterlee". "Choć nie precyzuje on dokładnie naszych działań, wyraża  przywiązanie Philipsa do doskonałości w każdym poczynaniu i chęci udoskonalania. W okresie gdy poszczególne linie produktowe określały kierunki swojego rozwoju w ramach wspólnej dla całej firmy strategii takie podejście było wystarczające.  Realizacja  strategii zapoczątkowanej kilka lat temu pod nazwą "One Philips" spowodowała, że Philips przeobraził się  w firmę,   w której działania marketingowe wszystkich linii produktowych oscylują wokół określonych grup docelowych. Dlatego też w chwili obecnej jesteśmy w stanie dokładnie określić kim jesteśmy. Teraz możemy powiedzieć w jaki sposób będziemy się dalej rozwijać."

Nowe pozycjonowanie marki Philips, to część planu zarządzania, który pozwoli wyjść firmie na przeciw potrzebom rynku i skieruje ją ponownie na drogę zrównoważonego rozwoju i zysków. Gerard Kleisterlee wyjaśnił: "Realizacja naszej misji i wdrażanie strategii przyniesie większe i szybsze zmiany. Mamy pomysły na to, jak nieustannie tworzyć nowe produkty, technologie i rozwiązania w ramach strategicznych obszarów, w których działamy: Ochrony Zdrowia, Stylów Życia i Technologii. Nowości będą często rezultatem wzajemnego przenikania się tych obszarów. Będziemy wchodzić na nowe rynki i kreować całkiem nowe kategorie produktów. Zmiana pozycjonowania marki została tak przygotowana, by wprowadzić firmę w następną fazę transformacji. Rozpoczęcie kampanii ma na celu przyciągnięcie uwagi do zmian zachodzących w Philips i ufamy, że  wkrótce świat zmienił sposób w jaki postrzega naszą firmę." - powiedział.

Kampania reklamowa Philipsa skupi się na ścisłej grupie docelowej, składającej się z 20% osób, które dokonują 80% zakupów. To dobrze zarabiający ludzie szczebla decyzyjnego w wieku 35-55 lat, (A/B+ category)  którzy są zniechęceni otaczającą ich skomplikowaną technologią. "Decyzje, jakie podejmują te osoby, zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym, są interesujące dla Philipsa." - powiedział Andrea Ragnetti, Szef Marketingu firmy.

"Osoba, decydująca się na zakup do domu płaskiego telewizora najwyższej klasy, może być jednocześnie managerem, odpowiadającym za kupno diagnostycznego sprzętu medycznego w lokalnym szpitalu."

"Chcieliśmy, by ta kampania odpowiadała koncepcji "Simplicity". Chcemy mówić innym językiem, niż ten, jakiego możecie oczekiwać od jakiejkolwiek firmy technologicznej, a od Philipsa w szczególności - bardziej świeżym, bardziej zrozumiałym, bardziej ludzkim." - kontynuuje Ragnetti - "Każda reklama, każda ulotka opowiada część historii. Jedna reklama wzmacnia następną. Dlatego zawsze reklamy będą występowały w sekwencjach lub kolejne ich wersje będą emitowane w następujących po sobie telewizyjnych przerwach reklamowych. W głównych mediach drukowanych będziemy publikować na kolejnych stronach nawet do sześciu reklam. To pierwsze i całkowicie unikalne podejście w nowoczesnej reklamie."

Kampania, która została stworzona razem z DDB, globalną agencją Philipsa oraz domem mediowym Carat, będzie poświęcona istniejącym produktom Philipsa, które odpowiadają koncepcji "Simplicity". Kampania będzie prowadzona w TV, radio, mediach drukowanych i internetowych w Holandii, Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, USA i Chinach.  Globalny zasięg niektórych mediów pozwoli na szerszy oddźwięk komunikatu wśród liderów opinii.   Całkowita   wartość   kampanii  w   drugiej   połowie 2004 roku szacowana   jest   na 80 milionów Euro. W skali roku, wydatki na nową kampanię Philipsa są porównywalne z najbardziej skutecznymi światowymi kampaniami reklamowymi.

W związku z globalną kampanią reklamową, Philips zmienił także wygląd witryny internetowej www.philips.com. Po przeprowadzeniu szczegółowych badań wśród użytkowników internetu, witryna została zaprojektowana na nowo. Nowy wizerunek strony jest już gotowy w 56 krajach, w których działa Philips, w 30 różnych językach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu