Nowe rozwiązanie DPD wspomagające obsługę Klienta indywidualnego

Teraz Klient sam wybiera termin dostarczenia przesyłki

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

22 sierpnia DPD Polska wprowadziła nowe rozwiązanie skierowane do sektora e-commerce z myślą o Kliencie indywidualnym. Od dziś, za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. Nowa usługa powstała z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy. DPD jest pierwszą firmą na polskim rynku, która pozwala odbiorcy interaktywnie decydować o tym, kiedy kurier zapuka do jego drzwi.

Usługa o nazwie „iSMS” polega na tym, że Klient zostanie poinformowany za pomocą SMS-a o planowanym terminie dostarczenia swojej paczki. Nie musi jednak akceptować zaproponowanej daty. DPD umożliwia mu przełożenie terminu dostawy o 1, 2 lub 3 dni.

Jestem przekonany, że nowe rozwiązanie zadowoli nie tylko Klientów indywidualnych, ale także sklepy internetowe współpracujące z DPD Polska. Cieszę się, że jako pierwsi na rynku możemy zaproponować takie udogodnienie - mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska. E-commerce idzie naprzód w niesamowitym tempie. To z jednej strony wynik dynamicznego rozwoju technologii, ale też potrzeby cywilizacji, ponieważ Klienci mają coraz mniej czasu. Nowoczesne rozwiązania zorientowane na indywidualnego odbiorcę są więc koniecznością. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń, które planujemy wdrożyć w najbliższym czasie – dodaje.

System interaktywnej komunikacji SMS-owej pomiędzy Klientem a firmą kurierską jest bardzo prosty. W celu zmiany terminu dostawy o jeden dzień, w odpowiedzi na otrzymanego SMS-a należy wysłać wiadomość o treści „1”. Aby przenieść termin dostawy o 2 i 3 dni – wybieramy analogicznie liczbę „2” lub „3”. Dzięki usłudze „iSMS” DPD wprowadzi na polski rynek nowe standardy. Pozwoli to na sprostanie oczekiwaniom wielu firm internetowych, dla których kluczowe są pozytywne relacje z Klientami. Z roku na rok wzrasta liczba sprzedających, jak i kupujących za pomocą Internetu, a wraz z nią rosną także oczekiwania wobec firm kurierskich odnośnie elastyczności procesów dostawczych. 

Nowa, niezależna opcja „iSMS” może być łączona z oferowaną przez DPD Polska usługą DPD Consumer Premium, kierowaną do sektora B2C. Działając niezależnie pozwala zmienić dzień dostawy. W przypadku połączenia opcji „iSMS” z usługą DPD CP odbiorca dodatkowo skraca czas oczekiwania z całego dnia do zdefiniowanego przez siebie w zamówieniu przedziału czasowego.

Usługa ,,iSMS” niesie ze sobą korzyści dla wszystkich stron procesu logistycznego. Dla Klienta indywidualnego to prosty i wygodny sposób na zdefiniowanie dogodnego dla niego czasu odbioru przesyłki przy minimum wysiłku – w końcu telefon komórkowy to dziś nieodłączne narzędzie komunikacji. Dla sklepu internetowego oznacza to większą skuteczność dostaw towarów już przy pierwszej próbie doręczenia przez kuriera, a tym samym większe obroty w biznesie.  Natomiast dla firmy kurierskiej oznacza to bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, ponieważ kurierowi łatwiej będzie zastać Klienta w domu. Tym samym warto wspomnieć również o ekologicznym wymiarze usługi. iSMS to rozwiązanie, które może pozytywnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery – mówi Maciej Głowacki.

Z raportu opublikowanego przez Internet Standard wynika, iż sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła w 2009 r. o ponad 17 proc, natomiast całkowita wartość transakcji przeprowadzonych na platformach aukcyjnych zwiększyła się o 25 proc. w stosunku do 2008. Obecnie przesyłki dla firm z sektora handlu internetowego stanowią 30 proc. wszystkich paczek dostarczanych przez DPD Polska. Firma posiada już 10-letnie doświadczenie w usługach e-commerce, począwszy od 2001 roku, kiedy to została operatorem jednego z pierwszych banków internetowych w Polsce (Sonet Bank, który po przejęciu przez PKO BP został przekształcony w Inteligo). Była to pierwsza tego typu usługa skierowana do osób prywatnych, którą na rynek wprowadziło właśnie DPD Polska.

Więcej informacji na: www.dpd.com.pl/iSMS

O DPD Polska

DPD Polska [www.dpd.com.pl] znajduje się w czołówce firm branży kurierskiej z ustabilizowaną pozycją na rynku polskim. Od ponad 20 lat z powodzeniem świadczy usługi miejskie, krajowe i międzynarodowe. Firma specjalizuje się w obsłudze najbardziej wymagających klientów, dostarczając szyte na miarę rozwiązania w zakresie przesyłek kurierskich i  logistyki . DPD Polska działa w tych obszarach, gdzie klient szuka wartości dodanej oraz nietypowego serwisu.

Firma rozpoczęła działalność w 1991 roku jako Masterlink Express - spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. W początkowym okresie firma specjalizowała się w doręczaniu przesyłek miejskich i krajowych. Od 2004 roku DPD Polska należy do Grupy GeoPost, której właścicielem jest LaPoste – Poczta Francuska. Dla podkreślenia przynależności do międzynarodowej grupy w 2007 roku przeprowadzono proces re-brandingu i odtąd firma działa pod nową marką, jako DPD Polska.

DPD Polska Sp. z o.o. to  jedna z największych firm kurierskich w Polsce. Posiada ponad 50 oddziałów, które są zlokalizowane na terenie całego kraju. Zatrudnia i współpracuje z ponad 5000 osób, którym zapewnia stabilne warunki zatrudnienia i szerokie możliwości doskonalenia kompetencji.

O DPD

 Wysyłając około 2 milionów międzynarodowych paczek dziennie w obrębie sieci międzynarodowej, DPD jest jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. Franszyzodawca DPD, z siedzibą w Aschaffenburgu, oferuje swoim klientom szerokie spektrum usług krajowych i zagranicznych, dzięki rozbudowanej sieci oddziałów prowadzonych przez franszyzobiorców na całym świecie. Portfolio produktów obejmuje szeroki zakres od przesyłek standardowych, przesyłek o gwarantowanym czasie dostarczenia oraz ekspresowych poprzez usługi dodatkowe takie jak C.O.D aż po rozwiązania dla klientów indywidualnych. DPD posiada ponad 800 oddziałów w 40 krajach, 24 000 zatrudnionych osób i 18 000 pojazdów działających na rzecz 300 000 klientów biznesowych. Francuski GeoPost Group, będący własnością La Poste, jest większościowym udziałowcem DPD.

O GeoPost

 GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych w Europie, czego dowodem jest pierwszorzędna sieć dróg firmy DPD, zrzesza firmy działające w ramach LaPoste. GeoPost obsługuje ponad 230 krajów działając na rzecz ponad 300 000 klientów na świecie. Dziś grupa GeoPost zajmuje 1. miejsce we Francji i 2. miejsce w rankingu europejskim na rynku expressowych przesyłek kurierskich, osiągając w 2009 roku obrót roczny w wysokości 3,093 miliarda Euro.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu