NPD DisplaySearch: tablety już w tym roku pokonają laptopy

W 2013 roku tablety po raz pierwszy w historii będą sprzedawać się lepiej od notebooków - prognozuje NPD DisplaySearch.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wcześniej firma badawcza przewidywała, że tablety pokonają laptopy dopiero w roku 2016 (więcej na ten temat).

Według najnowszych szacunków, w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie ponad 240 milionów tabletów, w porównaniu do 207 milionów latopów.

grafika

Najwięcej tabletów ma zostać w tym roku sprzedanych w Ameryce Północnej (85 mln - 35 proc. całego rynku), a następnie w Chinach (65 mln - 27 proc.), które w roku 2012 przegoniły pod tym względem region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Zarówno w Państwie Środka, jak i za oceanem, sprzedaż tabletów była większa niż notebooków już w minionym roku.

Do tej pory rynek tabletów był zdominowany przez mającego ekran o przekątnej 9,7 cali iPada, ale w 2013 roku rządzić mają mniejsze urządzenia. 45 proc. sprzedanych tabletów (108 mln sztuk) ma posiadać wyświetlacze o przekątnej 7-8 cali, podczas gdy udział 9,7-calowych urządzeń ma spaść do 17 proc. (41 mln sztuk).

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej