NPD In-Stat: prawie 10 miliardów mobilnych transakcji zbliżeniowych w 2016 r.

Na rynku mobilnych płatności nie ma obecnie jednego ogólnie przyjętego modelu. W segmencie płatności zbliżeniowych - dokonywanych w sklepach poprzez technologię NFC lub skanowanie kodów kreskowych - testy powoli przeradzają się w komercyjne wdrożenia przy jednocześnie stale rosnącym wsparciu dla tych rozwiązań.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza NPD In-Stat prognozuje, że w latach 2012 - 2016 liczba mobilnych transakcji płatniczych dokonywanych zbliżeniowo zwiększy się prawie dziesięciokrotnie - z 1,1 miliarda do 9,9 miliarda.

"Rynek mobilnych płatności zbliżeniowych jest jeszcze w powijakach, a obecnie testowane i promowane są różne technologie. Ale 2011 rok był znaczący dla wyklarowania się przyszłego kierunku rozwoju rynku. Biorąc pod uwagę duże wsparcie dla technologii NFC ze strony kluczowych graczy, jest oczywiste, że w przyszłości będzie ona dominującym rozwiązaniem dla płatności bezstykowych. Jednocześnie nadal mocnym wsparciem cieszą się płatności oparte na kodach kreskowych (mFoundry i Starbucks, PayPal, Home Depot), co wskazuje, że tego rodzaju rozwiązania będą w nadchodzących latach wciąż wykorzystywane." - stwierdziła Amy Cravens, starszy analityk w firmie badawczej.

NPD In-Stat przewiduje, że w prognozowanym okresie rynek mobilnych płatności zbliżeniowych zdominuje region Azji i Pacyfiku. W 2016 roku ma on odpowiadać za 41 proc. wszystkich transakcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"