Obniżka ceny najlepszą promocją, konkursy i degustacje tracą na popularności

Zdaniem coraz większej liczby Polaków najlepszą promocją jest obniżka ceny produktu lub usługi. Maleje natomiast odsetek osób biorących udział w konkursach i degustacjach produktów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

pr
pr
Udostępnij artykuł:
Obniżka ceny najlepszą promocją, konkursy i degustacje tracą na popularności
fot. Shutterstock.com

Polacy od wielu lat lubią promocje i biorą w nich udział. To, co się zmienia, to stosunek do różnych form promocji. O ile zainteresowanie obniżką ceny produktu czy usługi się umacnia, o tyle formy promocji wymagające większego zaangażowania konsumenta, jego działania, słabnie, zwłaszcza w sytuacjach, kiedy korzyść nie jest jednoznaczna i gwarantowana.

Ponadto konsumenci coraz rzadziej korzystają z promocji, w ramach której otrzymują gratisowo inny produkt lub usługę. Część klientów stara się mieć na uwadze to, by korzystanie z promocji nie prowadziło do kupowania rzeczy, których nie potrzebują. Niemal o połowę spadł udział respondentów w promocjach powiązanych z akcjami charytatywnymi.

grafika

Głównym źródłem informacji na temat promocji pozostają gazetki reklamowe sklepów. Wśród pięciu najważniejszych źródeł wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotował tylko "regał sklepowy". Może to oznaczać, że klienci rzadziej niż dotychczas poszukują wcześniej informacji o promocjach, a częściej sprawdzają dostępne promocje na miejscu w sklepie.

grafika

Z wypowiedzi konsumentów na temat promocji i przyczyn, dla których rezygnują z korzystania z nich wynika, że polski konsument jest coraz bardziej świadomy i wyedukowany, zauważa, że korzystanie z promocji nie zawsze mu się opłaca, nie kupuje produktów, których nie potrzebuje lub których nie zdąży wykorzystać przed upływem terminu ważności.

Odsetek osób, które miały negatywne doświadczenia z promocjami utrzymuje się na poziomie 10%, a najczęściej wskazywane przez konsumentów problemy to: zawyżanie ceny przed wprowadzeniem promocji, produkty przeterminowane lub wadliwe, niewywiązywanie się organizatorów promocji ze zobowiązań oraz niejasne zasady promocji.

Badanie "Monitor Promocji 2016" zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 10-17 października 2016 r., techniką CAWI (ankiety online na epanel.pl), na reprezentatywnej miejskiej próbie pełnoletnich osób, które skorzystały z przynajmniej jednej promocji w ciągu ostatnich 12 miesięcy, N=1002. Badaniem objęte zostały m.in. 22 różne typy promocji i akcje centrów handlowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu