Średnia widownia pierwszych dziewięciu odcinków kolejnej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 13 września 2018 roku wyniosła 1,08 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 12,35 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 9,33 proc. w grupie 16-59 i 15,86 proc. w grupie 50+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,50 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 375 tys., w 16-59 - 612 tys., a w 16-59 - 1,89 mln).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-korona-krolow-sezon-2-opinie,7173203375646849a ##

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 11 września. Śledziło go średnio 1,23 mln osób.
Spadek oglądalności nowych odcinków

Dla porównania, średnia widownia odcinków telenoweli w całym sezonie 2017/2018 wyniosła 1,64 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 14,56 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59. „Klan” pokazywany był wówczas też od poniedziałku do piątku o godz. 17.55, ale od marca br. piątkowe emisje zastąpiła telenowela „Leśniczówka”.
Oznacza to, że nowe odcinki straciły 560 tys. oglądających. Spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jaka-to-melodia-teleturniej-tvp1-norbi-ogladalnosc,7171233335420545a ##
„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.












