Udział wielkiej czwórki spadł poniżej 40 proc., najwięcej straciły TVP1 i TVP2

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu br. był Polsat, a wśród widzów w grupie 16-49 - TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz specjalny odcinek „Milionerów” - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2016 roku zmniejszył się o 5,26 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,03 proc. do 10,42 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2016 roku zmalał o 12,51 proc. do 8,81 proc. Jednocześnie jest to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,87 proc. udziału; w dół o 12,46 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku do 38,27 proc. w kwietniu 2017 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-nowym-liderem-ogladalnosci-8tv-najwyzej-sposrod-nowosci-z-dvb-t-top-150-kanalow ##

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,30 proc., po wzroście o 14,97 proc. - największym w top 10.

Z siódmego na szóste miejsce awansowała Czwórka, której udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 26,65 proc. do 4,23 proc. Jak wynika z informacji nadawcy, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji od czasu cyfryzacji (i trzeci najlepszy w historii nadawania).

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,48 proc.; + 16,78 proc.), TVN7 (3,38 proc.; - 2,87 proc.), TV Puls (3,06 proc.; - 10,53 proc.) i TTV (1,70 proc.; + 10,39 proc.).

grafika

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,82 proc., po spadku o 0,58 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w kwietniu br. zwiększył się o 7,72 proc. do 12,44 proc.

Dalej uplasowała się TVP2 (6,70 proc udziału; w dół o 11,26 proc.) oraz TVP1 (5,29 proc.; - 14,12 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był TVN (w dół o 3,87 pkt. proc. do 12,41 proc.).

grafika

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 24 kwietnia oglądało 5,78 mln widzów, co przełożyło się na 36,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 5 kwietnia na antenie Dwójki oglądało 4,25 mln widzów, co dało stacji 26,88 proc. udziału.

Tuż za podium znalazł się „Ojciec Mateusz” TVP1 (3,55 mln widzów; 22,59 proc. udziału; emisja 6 kwietnia).

Pierwszą piątkę zamyka codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (również 3,55 mln widzów; 22,33 proc. udziału; emisja 18 kwietnia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 18 kwietnia obejrzało 3,44 mln widzów (23,92 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,23 mln widzów (emisja 9 kwietnia; 8. pozycja). 2,98 mln oglądających miał pokazany trzy dni wcześniej „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należały do programów TVP2, pięć - do TVN, a dwie - do Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online