Z pierwszych wyników badania PBI/Gemius wynika, że w maju br. strony i aplikacje desktopowe Grupy Google odwiedziło 24,61 mln polskich realnych użytkowników (czyli 97,54 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 8,99 mld odsłon. Google jest liderem w każdym z tych wskaźników - zajmujący drugie miejsce Facebook miał o 2,7 mln użytkowników i 3,72 mld odsłon mniej.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyli jeszcze dwaj najwięksi polscy wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska, którzy od ponad dwóch lat rywalizują ze sobą o pozycję lidera wśród rodzimych grup serwisów. W zeszłym miesiącu Grupa Onet-RASP zanotowała o 262,3 tys. użytkowników więcej i o 271,7 mln odsłon mniej od głównego konkurenta.
Grupa Allegro przy ponad 2 mln użytkowników mniej od Grupy WP miała tylko minimalnie mniej odsłon. Natomiast Grupa Interia.pl zanotowała o 440,3 tys. użytkowników i aż 459,1 mln odsłon więcej od Grupy Gazeta.pl.

Są to pierwsze wynik badania PBI/Gemius, po tym jak PBI w zeszłym tygodniu zerwało umowę z GfK Polonia i wróciło do współpracy z Gemiusem. Nowe badanie składa się z pomiaru site-centric ponad 3 tys. stron internetowych oraz badaniu user-centric z udziałem ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown). Obejmuje stacjonarne i mobilne wersje stron internetowych oraz aplikacje desktopowe, nie dotyczy natomiast na razie aplikacji mobilnych.
Według badania w maju br. liczba internautów w Polsce wyniosła 25,2 mln, z czego na komputerach było to 23,6 mln, a na smartfonach i tabletach - 18,5 mln.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pbi-i-gemius-o-nowym-badaniu-polskiego-internetu-wkrotce-obejmie-aplikacje-mobilne-i-audio-wideo ##

Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 24,2 mln polskich użytkowników i 6,96 mld odsłon, a Google.com - 18,54 mln użytkowników i 810,6 mln odsłon. Facebook przy 21,9 mln użytkowników miał 5,27 mld odsłon, a YouTube - przy 19,17 mln użytkowników 1,08 mld odsłon.
Wśród polskich serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który z 17,04 mln użytkowników wyprzedził o 2-3 mln Allegro.pl (14,53 mln) i WP.pl (13,99 mln). Onet jako jedyny w tej grupie przekroczył poziom 2 mld odsłon, wynik minimalnie poniżej tego poziomu zanotowała WP.pl, a Allegro.pl i Olx.pl miału po prawie 1,4 mld odsłon.
Wyłącznie na komputerach strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska wyprzedziły Grupę Onet-RASP - miały o 336,9 tys. użytkowników i 270 mln odsłon więcej. Z kolei Grupa Interia.pl mając o 1,14 mln użytkowników więcej niż Grupa Gazeta.pl zanotowała prawie dwa razy odsłon więcej.

Liderem tak samo jak w statystykach łącznych jest Grupa Google (z 22,93 mln użytkowników i 6,35 mld odsłon) wyprzedzająca Facebooka (19,1 mln użytkowników i 2,49 mld odsłon).
Wśród czterech najpopularniejszych domen kolejność na komputerach jest taka sama jak ogółem. Warto zauważyć Facebook zanotował 2,5 razy więcej odsłon niż YouTube (2,49 mld wobec 914,4 mln), natomiast YouTube miał ich więcej niż Interia.pl i Gazeta.pl łącznie (542,2 mln i 190,2 mln).
Poziom miliarda odsłon przekroczyły cztery polskie serwisy: WP.pl (1,5 mld), Onet.pl (1,47 mld), Allegro.pl (1,17 mld) i Olx.pl (1,04 mld). WP.pl miała więcej odsłon od Onetu, mimo że zanotowała o 2,41 mln użytkowników mniej.
Na urządzeniach mobilnych strony Grupy Google zanotowały 16,85 mln polskich użytkowników i 2,63 mld odsłon. Facebook przy 3 mln użytkowników mniej miał o 142,8 mln odsłon więcej - zanotował ich 2,77 mld, czyli więcej niż na komputerach (2,49 mld).

Serwisy Grupy Onet-RASP odwiedziło o 1,31 mln użytkowników więcej niż strony Grupy Wirtualnej Polski, ale zanotowały one 2,2 mln odsłon mniej od konkurenta. Grupa Gazeta.pl miała o 881,5 tys. użytkowników więcej, ale o 72,5 mln odsłon mniej od Grupy Interia.pl.
Serwis Onet.pl miał w mobile’u o 2,92 mln użytkowników i 79,6 mln odsłon więcej od WP.pl. Oba portale zanotowały po ponad pięć razy więcej odsłon mniej niż Facebook.
Słaby wynik w porównaniu z internetem stacjonarnym osiągnął YouTube - 5,5 mln użytkowników i 162,1 mln odsłon.











