Markę Opel jako godną zaufania wskazało niemal 13 proc. ankietowanych. Dzięki temu wyprzedziła ona zeszłorocznego laureata - Volkswagena - i otrzymała Złote Godło w kategorii samochodów.
Natomiast laureatem Kryształowego Godła została marka Mercedes, którą badani szczególnie wysoko ocenili za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność, ale nieco gorzej za stosunek wartości do ceny.
Z badania wynika, że Polacy są szczególnie nieufni wobec sprzedawców samochodów - jedynie 16% respondentów zadeklarowało, iż ufa przedstawicielom tego zawodu. Podobne wyniki otrzymano w Chorwacji (15%), Austrii (17%), a identyczny w Rosji. Największym zaufaniem sprzedawcy aut cieszą się w Belgii oraz Finlandii (po 24%).
Wśród stacji benzynowych Złote Godło otrzymała marka Orlen, którą jako godną zaufania wskazała niemal połowa respondentów. Natomiast Lotos - dzięki bardzo wysokim ocenom za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność - został wyróżniony Kryształowym Godłem.












