Opis kampanii promocyjnej "Kraków. Cradle of Genius"

CEL KAMPANII

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kraków. Cradle of Genius – Case Study

Celem kampanii jest promocja miasta Krakowa wśród uczestników Światowych Dni Młodzieży oraz  zachęcenie młodych ludzi z całego świata do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych, związania swojej przyszłości z miastem, które jest inspirujące i stwarza mnóstwo możliwości do samorealizacji i rozwijania różnych pasji, w zakresie m.in. nauki, kultury czy sztuki. 

GRUPA DOCELOWA

Odbiorcą kampanii jest bardzo precyzyjnie określona grupa docelowa, którą stanowią młodzi ludzie z całego świata, odwiedzający stolicę Małopolski w lipcu br., by uczestniczyć w spotkaniu z papieżem Franciszkiem podczas Światowych Dni Młodzieży 2016.

OPIS KONCEPCJI

Bogate historyczne i kulturalne dziedzictwo oraz renomowane uczelnie wyższe stanowią znak rozpoznawczy Krakowa. Miasto jest znanym ośrodkiem kulturalnym i edukacyjnym, które stworzyło wielowymiarową przestrzeń dla aktywności we wszelkich dziedzinach nauki, sztuki, sportu czy przedsiębiorczości. Ze stolicą Małopolski na przestrzeni wieków związanych było wiele wyjątkowych osobistości, które ukształtowały się i rozwinęły podczas nauki i pracy w tym mieście. Wśród nich było także wielu obcokrajowców.

Kraków jest bowiem szczególnym miejscem przyciągającym wyjątkowych ludzi – z wyczuwalnym genius loci, który sprzyja ujawnianiu się i rozwijaniu talentów, gdzie można z sukcesem realizować swoje ambicje i plany życiowe. Działo się tak na przestrzeni wieków, dzieje się także współcześnie. Stąd hasło kampanii: Kraków. Cradle of Genius (Kraków. Kolebka geniuszu).

REALIZACJA

Najlepszym sposobem na pokazanie zalet miasta, jest zaprezentowanie ludzi z nim związanych i ich sukcesów. W związku z tym powstała seria komunikatów wizualnych wykorzystujących wizerunki wybitnych postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem, ale również mają znaczenie dla szeroko rozumianej kultury światowej.

Wybrano zarówno postaci historyczne, które mogą być inspiracją dla młodych ludzi na różnych polach działalności: astronoma Mikołaja Kopernika; artystę Wita Stwosza oraz Królową Bonę, jak i współczesne: związanego artystycznie z Krakowem zdobywcę Oscara – Andrzeja Wajdę, świetnie prosperującego przedsiębiorcę i zwycięzcę rajdu Dakar – Rafała Sonika oraz autorytety w sferze duchowej: św. Jana Pawła II oraz papieża Franciszka.

Na potrzeby kampanii Kraków. Cradle of Genius stworzono usystematyzowany i klarowny przekaz, lekki, z dozą poczucia humoru i inspirujący odbiorców do działania i realizowania swoich życiowych planów właśnie w Krakowie.  

Forma graficzna kampanii, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016.

Hasłem przewodnim wszystkich projektów jest zwrot: Are you ready (Czy jesteś gotowy…)? Uzupełnienie tego pytania nawiązuje do osiągnięć każdej z wybranych postaci, np. czy jesteś gotowy wygrać rajd Dakar, dokonać naukowej rewolucji lub zostać królową? W odpowiedzi znajduje się sugestia, że jest to możliwe jedynie w Krakowie, w mieście, którym ujawniają się i rozwijają wszelkie talenty – w kolebce geniuszy.

Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na billboardach i citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwaju, który w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 będzie jeździł po ulicach miasta.

Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 roku.

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii odpowiedzialna była warszawska agencja Delikatesy&Frykasy.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu