Orange najbardziej piłkarski

Według badań PBS Orange w czołówce sponsorów sportu w Polsce.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Mimo bardzo krótkiej obecności na polskim rynku, 23% respondentów w sposób spontaniczny kojarzy markę Orange jako sponsora polskiej Ekstraklasy piłkarskiej. Według badań PBS przeprowadzonych na zlecenie PTK Centertel, operatora sieci Orange, marka ta znajduje się wśród pięciu najlepiej kojarzonych przez Polaków jako sponsorów sportu oraz piłki nożnej.

Wraz z wprowadzeniem marki Orange we wrześniu ubiegłego roku, zmianie uległa także oficjalna nazwa piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce. Polacy szybko przyzwyczaili się do nazwy Orange Ekstraklasa. W chwili obecnej prawie jedna czwarta (23%) z nas, w sposób spontaniczny kojarzy Ekstraklasę właśnie z marką Orange, co jest niemal dwukrotnie wyższym wynikiem od wrześniowego rezultatu uzyskanego dla marki Idea (13%).

Bardzo wysoka spontaniczna znajomość sponsora Ekstraklasy występuje w grupie ludzi młodych w wieku 15-29 lat i wynosi 34%. Jeszcze wyższe są wskazania w grupie mężczyzn, gdzie znajomość ta sięga aż 40%.

Badania PBS pokazują także, że piłka nożna to ulubiony sport Polaków - dla prawie 60% z nas jest to najchętniej oglądana w telewizji dyscyplina - twierdzi tak około 80% mężczyzn i 40% kobiet.

Ocenie kibiców został poddany także magazyn telewizyjny Orange Ekstraklasa, pokazujący na antenie TVN24 oraz TVN najciekawsze fragmenty meczów Orange Ekstraklasy. W skali ocen od 1 do 7 (gdzie 1 to ocena zdecydowanie negatywna, a 7 zdecydowanie pozytywna) uzyskał średnią ocenę ogólną na wysokim poziomie 5,3. Najwyżej została oceniona oprawa studia (5,6), najniżej ilość i jakość publicystyki (5,0). Jako główną barierę w dostępie do magazynu badani wskazali porę nadawania programu. 78% pytanych uznało, że nadawany jest on zbyt późno.

W raporcie z badań pojawiają się również akcenty świadczące o rosnącym optymizmie i nadziei na poprawę kondycji polskiej piłki nożnej: 52% ocenia ja na lepszą niż przed rokiem, a 67% respondentów uważa, że nowo powołana spółka do organizacji piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce - Ekstraklasa S.A. będzie ją zarządzać lepiej lub zdecydowanie lepiej niż dotychczas PZPN.

Badanie PBS prowadzone jest cyklicznie co miesiąc metodą CATI, każdorazowo na reprezentatywnej grupie 400 osób w wieku 15-65 lat. Powyższe dane pochodzą z fali badania przeprowadzonego w listopadzie 2005 r.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"