W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 nowym liderem rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów w wieku 16 i więcej lat, którzy nie posiadają matury, został Polsat. Jego średni dobowy udział wyniósł 13,59 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zwiększył się on o 1,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wówczas stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą pozycję spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,57 proc. do 13,06 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego średni dobowy wynik zmalał o 9,18 proc. do 10,39 proc.
Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział wyniósł 9,32 proc. Zmalał on najbardziej w czołowej dziesiątce, bowiem o 10,73 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7. Jego udział zmniejszył się o 2,48 proc. do 3,94 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-ogladalnosci-wsrod-osob-z-wyksztalceniem-wyzszym-polsat-i-tvn24-z-takim-samym-wynikiem-top-40-stacji ##
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,75 proc.; wzrost o 12,95 proc.), TV4 (3,73 proc.; do góry o 25,59 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,41 proc.; + 2,10 proc.), Polsat 2 (1,79 proc.; - 9,14 proc.) i TVN24 (1,76 proc.; - 6,88 proc.).
Dane obejmują wszystkie osoby w wieku 16 i więcej lat, którzy nie posiadają matury. Wliczają się tutaj też gimnazjaliści oraz uczniowie szkół zawodowych.











