Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do października br. wyniosły 3,28 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych, bez rabatów). W porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku oznacza to wzrost o 12,7 proc.
Najwięcej na publikacji reklam zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który zwiększył wpływy reklamowe o 18,7 proc., do 223,2 mln zł. Ten tytuł jest jednym z najlepiej sprzedających się miesięczników w Polsce.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pisma-poradnikowe-najlepiej-sprzedajacymi-sie-miesiecznikami-twoj-styl-i-retro-w-czolowce-top-100 ##
Drugie miejsce na podium przypadło dwutygodnikowi „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami w wysokości 149,6 mln zł (wzrost o 3,9 proc.), a trzecią lokatę zajął „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 138,4 mln zł (20 proc. więcej w skali roku). Ten tv guide jest najlepiej sprzedającym się tygodnikiem.

Z czołówki największych pod względem przychodów reklamowych magazynów największą dynamikę miał w omawianym okresie miesięcznik „Pani” (Wydawnictwa Bauer). Jego przychody rok do roku wzrosły o 44,5 proc., z 57,5 do 83,1 mln zł. O 21,3 proc. zarobił w tym czasie miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) – 72,6 mln zł.
O 13,8 proc. wzrosły wpływy z reklam magazynu „Show” (Wydawnictwo Bauer) – do 66,3 mln zł, a o 11,8 proc. - przychody z reklam „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), do 71,6 mln zł. „Party” (Edipresse Polska) zarobiło w okresie od stycznia do października br. 89,7 mln zł, czyli 6,9 proc. więcej niż rok temu, zaś „Wprost” (PMPG) - 103,5 mln zł (wzrost o 2,8 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dominacja-pism-plotkarskich-w-czolowce-najchetniej-kupowanych-tygodnikow-top-51 ##

„Newsweek Polska” (RASP Polska) jako jedyny z czołówki magazynów zanotował spadek wpływów z reklam – jego przychody spadły w skali roku o 3,6 proc., do 88,8 mln zł.











