W komunikacie właściciel „Penthouse’a”, firma FriendFinder Networks zaznacza, że rezygnacja z drukowanego wydania miesięcznika nie oznacza jego zniknięcia z kiosków z dnia na dzień. Proces ma się odbywać stopniowo i zostać starannie przygotowany, m.in. w kwestiach zamiany prenumeraty papierowego wydania na cyfrową subskrypcję.
- Dla naszych czytelników to będzie zupełnie nowe doświadczenie w odbiorze treści oferowanych przez najlepszy magazyn dla mężczyzn na świecie - głosi komunikat. - Zdając sobie sprawę z tego w jaki sposób użytkownicy korzystają dzisiaj z publikowanych materiałów zapewnimy im połączenie wszystkiego co najlepsze z drukowanej wersji z szerokimi możliwościami internetu.
Częścią całej operacji przenosin do sieci będzie zamknięcie redakcji „Penthouse’a” w Nowym Jorku i prowadzenie wszystkich działań z głównej siedziby miesięcznika w Los Angeles. Ezra Shashoua, szef finansowy FriendFinder Networks, podkreśla, że na etapie przejściowym drukowana wersja magazynu będzie się nadal ukazywać i na razie nie ma ustalonej konkretnej daty wycofania jej ze sprzedaży.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bauer-zamyka-meskie-magazyny-fhm-i-zoo-powodem-coraz-slabsza-sprzedaz ##
Chociaż „Penthouse” nie podaje wyników sprzedaży, to wiadomo, że miesięcznik od kilku lat walczy o utrzymanie się na rynku, podobnie jak inne magazyny z treściami erotycznymi, które przegrywają walkę z powszechnym dostępem do erotyki w internecie. Serwis CNBC przypomina, że w swoich najlepszych latach „Penthouse” był w Stanach Zjednoczonych tytułem rozchwytywanym przez czytelników. Jego rekordowy numer ze zdjęciami Vanessy Williams, ówczesnej Miss America rozszedł się w nakładzie 5,3 mln egzemplarzy i był drugim najlepiej sprzedającym się wydaniem magazynu w historii amerykańskiej prasy.
„Penthouse” nie jest jedynym magazynem dla mężczyzn, który w dobie kryzysu poszukuje sposobów na dalsze funkcjonowanie na rynku. W październiku ub.r. „Playboy”, największy konkurent „Penthouse’a” ogłosił rezygnację z publikowania nagich zdjęć i przejście na jakościowe dziennikarstwo, choć erotyczne fotografie pozostaną w niektórych jego lokalnych wersjach, m.in. w polskiej.

„Penthouse” został założony przez Boba Guccione w 1965 r. i osiągnął największą popularność w Stanach Zjednoczonych, choć jego lokalne wersje ukazywały się w wielu innych krajach. Pismo uchodzi za bardziej śmiałe od „Playboy’a” i wielokrotnie w przeszłości było atakowane za propagowanie pornografii i działanie na granicy prawa (np. w przypadku opublikowania nagich zdjęć aktorki Traci Lords, która miała wówczas 16 lat).
W Polsce rynek pism dla mężczyzn także notuje spadki. W ub.r. najlepiej sprzedającym się tytułem był u nas „Men’s Health” (zobacz szczegółowe dane).









