PeP chce być trzecim graczem na rynku elektronicznych transakcji płatniczych

Spółka Polskie ePłatności (PeP) ma do końca tego roku obsługiwać 7 tys. terminali płatniczych a w ciągu pięciu lat zostać jednym z trzech największych operatorów elektronicznych transakcji płatniczych w Polsce, poinformował prezes PeP oraz spółki OPTeam Janusz Bober w poniedziałek.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"Nasza strategia zakłada, że w ciągu pięciu lat będziemy mieć około 35 tys. POS-ów", co dam miejsce w pierwszej trójce rynkowych graczy" - powiedział Bober na spotkaniu z dziennikarzami w poniedziałek. Według niego, po zrealizowaniu tego celu spółka ma generować kilkaset milionów złotych przychodów i kilkanaście milionów złotych zysku netto.

OPTeam, który liczy że ok. 20 lipca zadebiutuje na GPW, ma 50% udziałów w PeP. Pozostałe 50% należy do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, która dzięki akcjom uprzywilejowanym wykonuje 60% głosów na Walnym Zgromadzeniu. Natomiast, w ramach umowy inwestycyjnej, OPTeam sprawuje kontrolę operacyjną nad spółką.

PeP ma mieć na koniec roku 7 tys. POS-ów, choć Bober zaznaczył, że początkowo zakładano jedynie 5 tys. Spółka zostanie też dofinansowana, na co OPTeam planuje przeznaczyć 5 mln zł pozyskanych z oferty publicznej.

OPTeam zakłada, że pozyska z oferty 8,45 mln zł.

W 2009 r. zysk netto grupy przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej OPTeam wyniósł 1,36 mln zł wobec 1,15 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły ponad 60,19 mln zł wobec 55,72 mln zł w 2008 r. (ISB)  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech