Pinterest - wciąż niedoceniony ?

Choć Pinterest w Polsce nie należy jeszcze do ścisłej czołówki portali społecznościowych, to z pewnością jego znaczenie systematycznie i sukcesywnie wzrasta. Dlatego też warto zastanowić się na czym polega jego fenomen i czy warto rozważyć założenie profilu na Pinterest. Szacuje się, iż do 2015 roku 90% dostępnych treści w internecie przyjmie formę wideo albo zdjęć, dlatego przyszłość należy do serwisów, które dają możliwość zamieszczania tego typu materiałów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z miesiąca na miesiąc Pinterest trafia do coraz większego grona odbiorców w Polsce. W prawdzie według danych Megapanel PBI/Gemius debiut serwisu na polskim rynku w 2012 roku, nie był zbyt imponujący, ale już w lutym 2013 roku liczba użytkowników przekroczyła 500 tysięcy. Po pół roku liczba ta była już dwukrotnie większa. Aktualne dane Megapanel PBI/ GEMIUS mówią o 1,37 min użytkowników w styczniu 2014, z czego aż 47% to mężczyźni. Może to być dużym zaskoczeniem, gdyż panuje przekonanie, że Pinterest jest serwisem głównie dla pań. Wzrost zainteresowania Pinterestem najprawdopodobniej był i jest spowodowany zintegrowaniem portalu z Facebookiem oraz możliwość korzystania z niego w języku polskim.

Pinterest jest przeznaczony do tworzenia swoich własnych kolekcji zdjęć, które możemy ‘przypinać’ z tablic innych użytkowników. Wśród kategorii zdjęć możemy znaleźć modę, podróże, kuchnie, celebrytów czy dekoracje wnętrz. Możemy kolekcjonować zdjęcia, które nas inspirują, rzeczy o których marzymy lub które nas interesują. Dlatego też jest to doskonała przestrzeń do prezentowania przez marki swoich produktów. Estetyczne zdjęcia umieszczone w odpowiedniej kategorii mogą kreować chęć posiadania danego produktu w rzeczywistości. Jest to też dobry sposób na opowiadanie historii swojej marki i kreowanie świadomości konsumentów o niej. Ponadto Pinterest oferuje opcje płatnych reklam, które powinny być gustowne i nienarzucające się oraz RichPin czyli pinezki konkretnych artykułów lub produktów. Marki coraz świadomiej, w sposób kontrolowany oraz bardziej skuteczny prezentują swoje produkty na Pinterest. Nie są już tylko i wyłącznie zdane na swoich fanów, przypinających spontanicznie zdjęcia ukochanych produktów na swoich tablicach. Co równie ważne, działania prowadzone na Pinterest można też w łatwy sposób monitorować komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Polacy zaczęli zakochiwać się w  Pinterest. Trochę im to zajęło, ale uczucie to zapewne będzie silne, a i sam związek ma już przed sobą wiele perspektyw. W końcu jest wiele rzeczy do przypięcia, jeszcze więcej do skategoryzowania i do podzielenia się z innymi.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu