Desperados Nocturno to piwo o smaku tequili, wzmocnione miksem rumu, wytwarzanego z trzciny cukrowej, oraz mezcalu czyli meksykańskiej wódki z agawy. Dostępne jest w standardowych półlitrowych puszkach oraz butelkach o pojemności 400 ml.
Piwo jest pozycjonowane jako adresowane do wszystkich, którzy mają odwagę żyć według swoich zasad i korzystają z nocnych atrakcji. Taki motyw jest pokazany w spocie reklamowym w formie animacji 3D. Ma to odzwierciedlać hasło główne marki: „Desperados Nocturno rozkręca noc”.
Tegoroczna letnia kampania piwa Desperados zaczęła się w kwietniu pod hasłem „Way of the Desperados”.
Akcja reklamująca Desperados Nocturno ruszyła z początkiem lipca. Obejmuje telewizję (kanały ogólnopolskie i tematyczne), prasę, internet (także mobilny), punkty sprzedaży oraz ogólnopolską akcję samplingową, która rozpoczyna się właśnie na festiwalu Open’er.

Globalną kreacją reklam zajęła się agencja W+K Amsterdam, a ich adaptacją na polski rynek - agencja Good. Za komunikację w internecie odpowiada agencja K2, za samplingi - agencja Brave, za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Media Vest, a za działania public relations - agencja Roots PR.











