Płatności, sprawy urzędowe, rozrywka… – różne funkcje SMS-ów

Aż 97% Polaków deklaruje korzystanie z krótkich wiadomości tekstowych. Zalety SMS-ów doceniają nie tylko prywatni użytkownicy czy przedsiębiorcy, ale coraz częściej także instytucje publiczne, wykorzystując je do kontaktu z mieszkańcami danego regionu.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Urzędowe komunikaty i powiadomienia, bankowość mobilna, dostęp do multimediów – to tylko wybrane z wielu możliwości wykorzystywania SMS-ów. Jaki jest ich potencjał i jak mogą nam one ułatwić życie? Prezentujemy kilka funkcjonalnych rozwiązań, z których warto korzystać na co dzień.

SMS-y z urzędu

Coraz więcej mieszkańców gmin z całej Polski otrzymuje komunikaty SMS z regionalnymi informacjami o statusach spraw urzędowych, zagrożeniach pogodowych i drogowych, bezpłatnych badaniach lekarskich, czy wydarzeniach kulturalnych.

W badaniu „Komunikacja SMS w Polsce 2015”, które przeprowadziliśmy, Polacy zadeklarowali dużą chęć otrzymywania powiadomień od instytucji publicznych, a co więcej, niemal 100% badanych oceniła je jako przydatne lub bardzo przydatne – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.Za taką opinią przemawia niewątpliwie fakt, że dla mieszkańców jest to szybka, czytelna i bezpłatna wiadomość, a dla urzędów korzystających z masowej wysyłki, to koszt usługi tylko kilku groszy za wysłanego SMS-a – dodaje Edyta Godziek.

Coraz częściej interesanci sami pytają o takie udogodnienia i chętnie udostępniają swój numer kontaktowy różnym placówkom użyteczności publicznej. Wiadomości SMS o awariach prądu, braku wody w kranach, zmianie terminu odbioru odpadów lub nawet wynikach egzaminów, z dnia na dzień zyskują na popularności. Dzięki nim komunikacja na linii mieszkaniec – urząd/szpital/placówka edukacyjna przebiega dużo sprawniej i przyjaźniej.

Autoryzacja przelewów

Polacy polubili również korzystanie z przelewów elektronicznych. Jak wynika z danych Express Elixir w styczniu 2017 roku przez system ten rozliczono 306,57 tys. przelewów, a rok wcześniej – 135,57 tys. transakcji (liczba zrealizowanych przelewów zwiększyła się więc aż o 126%). Bankowość elektroniczna wymaga jednak autoryzacji, a w tym przypadku rola SMS-a jest szczególnie ważna.

Banki stosują różne sposoby zabezpieczenia transakcji, m.in. wykorzystują jednorazowo wygenerowane kody SMS, które są rozwiązaniem prostym i wygodnym. Autoryzacja za pomocą SMS-ów ma też inną ważną zaletę – bezpieczeństwo. Bez numeru telefonu, do którego przypisany jest nasz rachunek, nie wykonamy bowiem przelewu – tłumaczy Edyta Godziek.

Ważne przypomnienia

Automatycznie generowane wiadomości SMS to sprytne narzędzie służące do przypominania o wielu sprawach dnia codziennego – statusie przesyłki kurierskiej, aktywowanych usługach, niezapłaconej fakturze, czy umówionej wizycie u lekarza. Coraz częściej przewoźnicy informują pasażerów o awariach, opóźnieniach w transporcie i innych zdarzeniach dotyczących podróży. SMS-y z aktualnościami wysyłają m.in. Polskie Koleje Państwowe i Polskie Linie Lotnicze LOT.

Dostęp do internetowych platform

Możliwość otrzymania kodu SMS-em bywa też pomocna podczas uzyskiwania dostępu do treści płatnych, takich jak telewizja internetowa, e-gazety, filmy wideo oraz gry i to bez konieczności wykonania przelewów. Za pomocą kilku kliknięć na telefonie użytkownicy mogą wykupić interesujący ich content. Najczęściej do tego celu wykorzystywane są SMS-y Premium, które dzięki prostej formie rozliczenia są szczególnie przydatne w przypadku osób starszych. Z badań przeprowadzonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika bowiem, że prawie 60% seniorów w ogóle nie korzysta z internetu, a dla porównania niemal 50% z nich wykorzystuje SMS-y.

Zniżki na produkty i usługi

SMS to również sposób, aby otrzymywać informacje od firm, sklepów czy punktów usługowych o aktualnych promocjach oraz nowościach. Grupą szczególnie zainteresowaną odbieraniem tego typu powiadomień są przede wszystkim kobiety, które chciałyby być zawiadamiane o rabatach na zakupy bądź usługi np. o zniżkach do fryzjera czy kosmetyczki. Z badań Platformy SerwerSMS.pl wynika, że mężczyźni wolą z kolei otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach bankowych, produktach finansowych czy ubezpieczeniach. Co ciekawe Ci, którzy już takie SMS-y otrzymują, w większości skłonni są otrzymywać je nadal i najchętniej raz na tydzień.

Krótkie wiadomości tekstowe są zatem zarówno szybkim i sprawnym narzędziem do komunikacji, jak i sposobem zdobywania informacji o aktualnych promocjach – jednym słowem dla wielu stają się podstawą codziennego funkcjonowania.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"