Raport: Jedna trzecia polskich internautów słucha podcastów

Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w ub.r. wyniósł ponad 31 proc., a już co piąty (21,2 proc.) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu. Co ważne z punktu widzenia reklamodawców, słuchacze podcastów w Polsce to dojrzali i świadomi konsumenci, którzy chętnie czerpią wiedzę z audycji i polecają innym słuchane przez siebie treści. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce 2022” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Zespół Grupy Eurozet przedstawił kolejne wnioski z najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku. Czwarta edycja badania przyniosła wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce, potwierdzając, że podcasty docierają do bardzo konkretnej i atrakcyjnej grupy odbiorców.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najlepsze-podcasty-reklamy,7169487426558081a ##

Kim są słuchacze podcastów? Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 35+ – aż 58 proc. Kolejną liczną grupą są odbiorcy mający od 25 do 34 lat. Prawie 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a blisko połowa – dyplom wyższej uczelni. 13 proc. słuchaczy podcastów to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy lub osoby wykonujące wolne zawody.

grafika

Analiza wyników badania pokazuje, że podcasty są coraz popularniejsze w całej Polsce. Ich słuchacze w zdecydowanej większości są mieszkańcami miast, ale to medium dociera też do mniejszych miejscowości i wsi.

grafika

„W Polsce podcasty wciąż są medium młodym, a jednocześnie cieszącym się dużym zaufaniem odbiorców – aż 54 proc. wskazuje je jako godne zaufania, podczas gdy telewizję zaufaniem darzy jedynie 26 proc. Dodatkowo, w oczach odbiorców podcasty łączą wiarygodność z ciekawymi, eksperckimi treściami, które nie są dostępne nigdzie indziej. Słuchacze nie tylko sami korzystają z informacji przedstawianych w audycjach, ale również chętnie dzielą się nimi z innymi” – komentuje Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-podcasty-archiwum-teatru-wyobrazni,7169490293979265a ##

Wykorzystywanie nabytej wiedzy

Tegoroczna edycja badania potwierdza, że polscy internauci chętnie korzystają z wiedzy zdobytej w słuchanych przez siebie podcastach – robi to 55 proc. z nich. Aż 61 proc. wykorzystuje zdobytą wiedzę w rozmowie, a prawie połowa wdraża ją w codziennym życiu. 37 proc. słuchaczy zachęca innych do wysłuchania cyklu lub odcinka podcastu, a 26 proc. korzysta z informacji uzyskanych w podcastach w swojej pracy.

grafika

„Słuchacze podcastów to świadomi konsumenci, którzy chcą się rozwijać i aktywnie szukają wiedzy na interesujące ich tematy. Z analizy naszego badania płyną istotne informacje dotyczące stylu życia i zainteresowań tej grupy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia reklamodawców” – dodaje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

Aż 74 proc. słuchaczy podcastów określa się jako osoby, które lubią zdobywać nowe doświadczenia, a 67 proc. lubi podróżować i poznawać nowe kultury. Interesują się zdrowym stylem życia – 70 proc. chciałoby zdrowiej się odżywiać, 60 proc. stosuje witaminy, minerały lub suplementy, a połowa ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu. Wśród zainteresowań słuchaczy podcastów są również najnowsze technologie – wskazuje je aż 56 proc. z nich, a dla 37 proc. ważne jest wyposażenie domu w sprzęty najnowszej technologii. Słuchacze podcastów chcą poszerzać swoją wiedzę na temat inwestowania i oszczędzania, a ponad połowa deklaruje, że posiada oszczędności.

grafika

Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu