Podróżnicy i turyści z bazy Acxiom

Kończą się już przygotowania do letniego sezonu urlopowego - biura podróży promują nowe oferty, a konsumenci podejmują ostateczne decyzje odnośnie miejsca i rodzaju wypoczynku.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Acxiom Polska przyjrzał się uważniej osobom, które w ciągu ostatnich trzech lat spędzały wakacje poza domem i przygotował dedykowane bazy konsumentów-turystów.

Ze zgromadzonych przez Acxiom danych o polskich konsumentach, eksperci firmy wyselekcjonowali ponad 64 tysiące osób, które na urlop opuszczają swoje domowe pielesze, a dodatkowo spośród nich wyodrębnili 20,5 tysięcy respondentów wyjeżdżających regularnie na wypoczynek do innych krajów.   Największą i najbardziej aktywną grupę turystów stanowią osoby w wieku 30-39 lat (stanowią oni prawie 30% podróżujących po Europie i świecie) oraz osoby po 60-tce (26% spędzających wakacje poza domem).

Na urlop uciekają głównie mieszczuchy – 64% wyselekcjonowanych osób mieszka w miastach o liczbie mieszkańców przekraczającej 100 tysięcy oraz tzw. „białe kołnierzyki” -  45,5 % stanowią osoby na stanowiskach: specjaliści, prywatni przedsiębiorcy, kierownicy, dyrektorzy, managerowie oraz osoby uprawiające wolne zawody. 

Są to osoby o wyższych niż statystycznego Polaka zarobkach i lepszym uposażeniu materialnym. Znacznie częściej niż przeciętnie są posiadaczami ekskluzywnego sprzętu rtv/agd typu: pralkosuszarka, zmywarka, kino domowe, aparaty cyfrowe, dwa -trzy razy częściej inwestują w lokaty, akcje czy jednostki funduszy a ich rachunki za telefon stacjonarny i komórkowy mieszczą się zwykle w górnych przedziałach (45% z nich płaci za telefon komórkowy więcej niż 100 zł miesięcznie). 

Szczególnie chętnie wakacje poza domem spędzają gospodarstwa dwuosobowe (53% wszystkich konsumentów-turystów) oraz rodziny trzy-czteroosobowe (41%). Wśród najczęściej deklarowanych przez nich zainteresowań znajdują się oczywiście podróże (ponad 38% wskazań), ale także sport (62%) oraz kultura (35%).

Wyjeżdżający poza granice naszego kraju jako środek transportu preferują samochód (45% wskazań), 30% wybiera samolot, a kolejne 24% decyduje się na autokar. Najwięcej podróżników znajdziemy natomiast w województwach: mazowieckim, pomorskim i śląskim.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online