Polacy planują wydać na letnie wakacje ponad 4350 zł

Na wakacyjną podróż jesteśmy gotowi wydać w tym roku średnio 4 354 zł - wynika z badania “„Wakacje 2024. Plany wyjazdowe i zakupowe Polaków”” przeprowadzonego w maju tego roku przez Amazon.pl oraz IBRIS z okazji nadchodzącego Prime Day.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Polacy planują wydać na letnie wakacje ponad 4350 zł

Badanie zostało zrealizowane z okazji nadchodzącego festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca.

Wynika z niego, że na wakacyjny wyjazd Polacy są gotowi wydać w tym roku średnio 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki - średnio 607 zł. Wśród polskich podróżników przeważają ci pakujący się na spokojnie (80 proc.) i planujący wyjazd z wyprzedzeniem (61 proc.).
Chętnie kompletujemy walizkę w sklepach online, zachęcani szczególnie obniżką ceny konkretnego towaru (64 proc.) i darmową dostawą bez względu na wartość zakupów (56 proc.).

¾ z nas wyjedzie na wakacje, marzymy o rajskiej wyspie
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Amazon.pl, ¾ Polaków planuje tego lata wyjazd wakacyjny. Aż 73
proc. z nich spędzi wakacje z partnerem lub partnerką, 41 proc. z dziećmi, 24 proc. z przyjaciółmi lub znajomymi, a tylko 6 proc. zdecyduje się na podróżowanie solo.

grafika



Najpopularniejszy model polskich wakacji – wypoczynek na plaży – wskazywany jest jako miejsce ostatnich wakacji aż przez 37 proc. respondentów. Wśród wakacji marzeń Polaków prym wiedzie wyjazd na rajską wyspę (40 proc.), chociaż tylko 8 proc. spędza tak urlop. Polacy marzą też o wakacjach pełnych pereł architektury oraz egzotyki – 33 proc. z nas chciałoby podczas wakacji zwiedzać miasta i zabytki, a 23 proc. poznawać nowe, egzotyczne miejsca i kultury.

Kilkaset złotych na skompletowanie bagażu
Oprócz bezpośrednich kosztów podróży (średnio planujemy wydać w tym roku na wyjazd 4 354 zł), zdecydowana większość Polaków wydaje dodatkowo średnio 607 zł na skompletowanie bagażu przed podróżą.

Osoby w wieku 25-29 wydają najmniej, zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na zakupy związane z bagażem. Z kolei najwięcej na dokupienie potrzebnych produktów przeznaczają przedstawiciele Gen Z, czyli ludzie w wieku 18-24 lat, nadal często korzystający ze wsparcia finansowego rodziców.

grafika



Choć zakupy stacjonarne wciąż są popularne – robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów, takie jak Amazon.pl. Polacy lubią zakupy przez internet, ponieważ są wygodne – uważa tak 65 proc. badanych. Wśród najważniejszych zalet kupowania w sieci polscy konsumenci cenią sobie promocyjne ceny (64 proc.) oraz darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia (56 proc.).

– Wyjazd wakacyjny to dla wielu Polaków znacząca pozycja w budżecie domowym, ponieważ oprócz kosztów podróży i zakwaterowania, musimy także uzupełnić walizkę. Aby ułatwić sobie przygotowania, szukamy sklepów z szeroką ofertą produktów, szybką dostawą i okazjami, które pozwalają zaoszczędzić. Tak właśnie jest w przypadku Amazon.pl, gdzie klienci Prime mogą skorzystać z licznych benefitów m.in. z bezpłatnych dostaw milionów produktów niezależnie od wartości zamówienia oraz specjalnych wydarzeń zakupowych, takich jak Prime Day. Nachodzący Prime Day to doskonała okazja, aby mogli zakupić upatrzone wcześniej rzeczy w atrakcyjnych cenach – to na pewno wielka zaleta dla osób, które lubią planować i z wyprzedzeniem myślą o swoich wydatkach – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, country lead Amazon.pl.

grafika


Przed podróżą kupujemy m.in. kosmetyki do opalania
Polacy, wyjeżdżając na wakacje, przede wszystkim kupują kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem (61 proc.), leki i opatrunki (54 proc.), ubrania i obuwie oraz stroje plażowe (96 proc.). Respondenci spędzający lato we własnym miejscu zamieszkania decydują się z kolei na letnią odzież (48 proc.), sprzęt i akcesoria do grilla (36 proc.), leżaki i kosmetyki do opalania (34 proc.) oraz gry, filmy i książki (26 proc.).

„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"