Polacy wybierają Jogobellę, Head&Shoulders i Apap

Polacy deklarują, że najczęściej wybierają jogurty Zott Jogobella, szampony Head&Shoulders i lek przeciwbólowy Apap. Spośród restauracji i barów szybkiej obsługi są najbardziej przywiązani do hamburgerów z McDonald’s.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dom mediowy Mindshare Polska zrealizował piątą edycję "Badania 3D", w ramach którego badane są preferencje zakupowe Polaków i kondycje najpopularniejszych marek. Tym razem analizie poddano cztery kategorie produktów: szampony, jogurty, restauracje i bary szybkiej obsługi oraz środki przeciwbólowe.

Niekwestionowanym liderem wśród restauracji jest McDonald’s - o tej marce słyszało 94 proc. Polaków.

Warto polecić – TOP 5 wśród restauracji  

W kategorii jogurty najsilniejszą marką jest Zott Jogobella - 43 proc. konsumentów uważa jogurty Zott za godne polecenia.

grafika

W ostatnich 4 latach na pozycji lidera wśród szamponów zdecydowanie umocniły się produkty Head&Shoulders - to marka najbardziej rozpoznawalna i najchętniej wybierana przez konsumentów. Jej znajomość wzrosła z 82 proc. w 2006 roku do 87 proc. w roku 2010. Polepszeniu uległa również sytuacja marek Dove (wzrost w latach 2006-2010 z 59 do 74 proc.) oraz Nizoral (obecnie 65 proc.).

W kategorii środki przeciwbólowe najsilniejszą pozycję mają marki Apap (zna ją 92 proc. badanych) oraz Ibuprom (81 proc.). Środki te w największym stopniu spełniają oczekiwania konsumentów, są najczęściej wybierane, a także najchętniej polecane.

"Przyczyn popularności najsilniejszych marek w Polsce można upatrywać m.in. w skuteczności i zasięgu kampanii reklamowych. To właśnie reklamy McDonald’s, Head&Shoulders czy Apapu Polacy najbardziej zapamiętali i wskazywali średnio 4 razy częściej niż reklamy pozostałych marek w poszczególnych kategoriach. Nie bez znaczenia jest także cena produktów. Dla przykładu Telepizza jest postrzegana 'jako zbyt tania, by mogła być dobra'. Podobna sytuacja dotyczy leku Etopiryna" – powiedziała Dagmara Robak, partner, business planning w Mindshare Polska.

W "Badaniu 3D"  kondycja poszczególnych marek mierzona jest za pomocą tzw. 'piramidy lojalności', składającej się z pięciu poziomów opisujących stosunek konsumentów do danej marki. Piramida określa profil marki i pokazuje, na którym z poziomów marka jest silniejsza od innych, gdzie powinno doszukiwać się szans i w których obszarach marka jest potencjalnie zagrożona.

grafika

Mając na uwadze bardzo zbliżoną ofertę produktów restauracji McDonald’s i Burger King, w zestawieniu zdecydowanie korzystniej wypada McDonald’s, którego zna dwukrotnie więcej Polaków. Co piąta badana osoba wskazywała McDonald’s jako najlepszą restaurację w swojej kategorii, podczas gdy zaledwie 1 proc. badanych wskazało Burger Kinga. Na potrzeby badania wywiady z respondentami przeprowadziło Biuro Badań Społecznych BBS Obserwator na reprezentatywnej próbie 2 tys. Polaków w wieku 15-59 lat, w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie jest realizowane cyklicznie od 2006 roku. W ciągu pięciu edycji ocenie konsumentów poddano 16 kategorii produktów, obejmujących łącznie ponad 250 marek, m.in. jogurty, soki, szampony, dezodoranty, leki przeciwbólowe czy telefony komórkowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"