Polsat liderem naziemnej telewizji cyfrowej. TVP 1, TVP 2 i Polsat Sport News z największymi spadkami

W lipcu br. wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Największy spadek zanotował Polsat Sport News, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się TVP Kultura.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lipcu 2014 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową pierwsze miejsce zajął Polsat, który w analogicznym okresie ub.r. był drugi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2013 roku zmniejszył się jednak o 2,02 proc. i wyniósł 14,54 proc.

Z kolei na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,17 proc., po spadku w skali roku o 21,93 proc. Ostatnią pozycję podium zajął TVN. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,31 proc. i wyniósł 10,82 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2, której udział zmalał o 19,80 proc. do 8,67 proc.Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TVP Info, która w lipcu br. miała 7,67 proc. udziału (rok wcześniej było to 7,79 proc.).Największy spadek udziału w rankingu odnotował Polsat Sport News, który spadł z miejsca 15. na 23. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 38,53 proc. do 0,67 proc.Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 19,51 proc., pochwalić się mogła TVP Kultura, która jednak spadła z pozycji 19. na 22. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,98 proc.Warty odnotowania jest również wzrost Puls 2 - o 17,02 proc. do 4,95 proc. udziału (ósma lokata w rankingu).

W grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,54 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,92 proc.Drugie miejsce należało do TVN, którego udział wzrósł o 0,84 proc. do 12,05 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,63 proc., po spadku w skali roku o 13,14 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (8 proc.; w dół o 14,80 proc.).Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 18,60 proc. do 6,17 proc. Oczko niżej znalazł się siostrzany kanał Puls 2, który rok wcześniej był siódmy (5,20 proc. udziału; do góry o 7,88 proc.).Największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TTV, której udział poszedł do góry o 14,64 proc. do 3,68 proc. Z kolei największy spadek (o 39,77 proc. do 0,53 proc.) również i tutaj odnotował Polsat Sport News.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"