Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2015 roku zmniejszył się o 2,42 proc. i wyniósł 12,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,85 proc. do 10,79 proc. Stacja ta we wrześniu 2015 roku była trzecia.
Z kolei na ostatnią lokatę podium spada TVP1. Jej wynik w porównaniu do września 2015 roku zmalał o 13,06 proc. do 10,25 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,55 proc. udziału; w dół o 5,63 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 44,59 proc. we wrześniu 2015 roku do 41,69 proc. we wrześniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z ósmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 23,25 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,83 proc.; wzrost o 20,44 proc. - największy w top 10), TV4 (3,36 proc.; w dół o 5,62 proc.), TV Puls (3,35 proc.; + 17,13 proc.), TVP Info (3,11 proc.; - 7,16 proc.) i Puls 2 (1,78 proc.; + 12,66 proc.).
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,67 proc., po spadku o 3,26 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 1,41 proc. do 13,32 proc.
Dalej uplasowały się: TVP2 (7,38 proc udziału; w dół o 6,58 proc.) i TVP1 (6,54 proc.; - 16,05 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (w dół o 3,20 pkt. proc. do 13,01 proc.).

Największą widownię we wrześniu 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 26 września oglądało 6,51 mln widzów, co przełożyło się na 40,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki nożnej Kazachstan-Polska, którą 4 września na antenie Polsatu oglądało 5,27 mln widzów, co dało stacji 39,01 proc. udziału.
Podium uzupełnia jeden z odcinków 10. sezonu „Rancza”. Produkcję tę 18 września w Jedynce śledziło 5,11 mln widzów (30,51 proc. udziału).

Oczko niżej znalazło się „Na dobre i na złe” TVP2 (5,03 mln widzów; 32,33 proc. udziału; emisja 21 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” (4,56 mln widzów; 30,25 proc. udziału; 25 września).
Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (4 mln widzów; 25,40 proc. udziału; 27 września). Był to odcinek serialu wyemitowany 27 września, w którym z okazji jego 9. urodzin pokazana została nowa czołówka.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 25 września obejrzało 3,67 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,08 mln widzów (emisja 24 września). 2,92 mln oglądających miał „Teleexpress” Jedynki, pokazany 18 września.W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, cztery - do Polsatu, a trzy - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59











