Polsat liderem oglądalności we wrześniu. TVP1 mocno traci, na przeciwnym biegunie TVP ABC

Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym we wrześniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak w grupach 16-49 i 16-59 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP oraz mecz piłki nożnej Kazachstan-Polska.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2015 roku zmniejszył się o 2,42 proc. i wyniósł 12,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,85 proc. do 10,79 proc. Stacja ta we wrześniu 2015 roku była trzecia.

Z kolei na ostatnią lokatę podium spada TVP1. Jej wynik w porównaniu do września 2015 roku zmalał o 13,06 proc. do 10,25 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,55 proc. udziału; w dół o 5,63 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 44,59 proc. we wrześniu 2015 roku do 41,69 proc. we wrześniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z ósmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 23,25 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,83 proc.; wzrost o 20,44 proc. - największy w top 10), TV4 (3,36 proc.; w dół o 5,62 proc.), TV Puls (3,35 proc.; + 17,13 proc.), TVP Info (3,11 proc.; - 7,16 proc.) i Puls 2 (1,78 proc.; + 12,66 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,67 proc., po spadku o 3,26 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 1,41 proc. do 13,32 proc.

Dalej uplasowały się: TVP2 (7,38 proc udziału; w dół o 6,58 proc.) i TVP1 (6,54 proc.; - 16,05 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (w dół o 3,20 pkt. proc. do 13,01 proc.).

Największą widownię we wrześniu 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 26 września oglądało 6,51 mln widzów, co przełożyło się na 40,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki nożnej Kazachstan-Polska, którą 4 września na antenie Polsatu oglądało 5,27 mln widzów, co dało stacji 39,01 proc. udziału.

Podium uzupełnia jeden z odcinków 10. sezonu „Rancza”. Produkcję tę 18 września w Jedynce śledziło 5,11 mln widzów (30,51 proc. udziału).

Oczko niżej znalazło się „Na dobre i na złe” TVP2 (5,03 mln widzów; 32,33 proc. udziału; emisja 21 września), a pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” (4,56 mln widzów; 30,25 proc. udziału; 25 września).

Oczko niżej znalazła się popularna telenowela Dwójki „Barwy szczęścia” (4 mln widzów; 25,40 proc. udziału; 27 września). Był to odcinek serialu wyemitowany 27 września, w którym z okazji jego 9. urodzin pokazana została nowa czołówka.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 25 września obejrzało 3,67 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,08 mln widzów (emisja 24 września). 2,92 mln oglądających miał „Teleexpress” Jedynki, pokazany 18 września.W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, cztery - do Polsatu, a trzy - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"