Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 10 do 16 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 10 października oglądało 6,44 mln widzów, co przełożyło się na 39,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ. Spotkanie Polska-Armenia na antenie Polsatu śledziło średnio 6,32 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,23 proc.
Podium uzupełnia serial „Ranczo”, który 16 października na antenie Jedynki oglądało 5,24 mln widzów, co dało stacji 30,24 proc. udziału.
Oczko niżej znalazł się pokazany 12 października odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,76 mln widzów (30,22 proc. udziału).
Pierwszą piątkę uzupełnia „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,74 mln widzów; 29,96 proc. udziału; emisja 16 października).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 16 października obejrzało 4,31 mln widzów (najwyższa widownia od stycznia br.). Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,52 mln widzów (emisja tego samego dnia). 3,31 mln oglądających miał pokazany również 16 października „Teleexpress”.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,39 mln widzów; emisja 15 października w TVN; 11. pozycja w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj mecz Polska-Armenia, który 11 października oglądało średnio 3,14 mln osób (44,67 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” z 10 października (2,30 mln widzów; 34,49 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony” (1,76 mln widzów; 25,49 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze „Fakty” (1,49 mln; 24,55 proc.) i „Mam talent!” (1,48 mln; 23,13 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 13,14 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie spadł o 0,36 pkt. proc. do 11,21 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,26 proc., po wzroście o 0,24 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,11 proc. (w dół o 0,27 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 43 proc. do 42,72 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN7, który awansował z miejsca szóstego (3,59 proc.; w dół o 0,16 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Stacja ta zmniejszyła tutaj swój udział o 0,32 pkt. proc. do 14,76 proc. Drugi był TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 14,10 proc., po spadku udziału o 0,52 pkt. proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,05 proc. (w dół o 0,32 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,18 pkt. proc. do 6,14 proc.).
Również w grupie wiekowej 16-59 liderem oglądalności był Polsat (do góry o 0,06 pkt. proc. do 14,22 proc.).












