Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-dalej-krytykuje-skrajny-nieprofesjonalizm-nielsena-jesli-nie-dostaniemy-kodow-pocztowych-wyciagniemy-wnioski ##
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).
Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-nowym-liderem-duzy-spadek-tvn-wiadomosci-przed-faktami ##

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-z-36-6-mln-zl-straty-w-ub-r-poprzednie-zarzady-bez-absolutorium-braun-to-wina-obecnych-wladz ##

Największą widownię w maju 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 16 maja oglądało 6,49 mln widzów.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który 4 maja do Dwójki przyciągnął średnio 5,03 mln widzów.
Podium uzupełnia finał 61. Konkursu Piosenki Eurowizji 2016 z 14 maja - transmisję w TVP1 śledziło 4,59 mln osób. Oczko niżej znalazł się „Ojciec Mateusz” - (3,94 mln widzów; emisja 5 maja w TVP1).
Pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (3,85 mln widzów; emisja 30 maja).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 3 maja obejrzało 3,08 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,05 mln widzów (emisja 17 maja). Minimalnie więcej, bo 3,07 mln oglądających miał pokazany dzień wcześniej „Teleexpress”.

Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się finałowy odcinek „Tańca z Gwiazdami” (3,04 mln widzów; emisja 13 maja w Polsacie).
W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











