Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.

W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-dalej-krytykuje-skrajny-nieprofesjonalizm-nielsena-jesli-nie-dostaniemy-kodow-pocztowych-wyciagniemy-wnioski ##

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).

Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-nowym-liderem-duzy-spadek-tvn-wiadomosci-przed-faktami ##

grafika

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).

Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-z-36-6-mln-zl-straty-w-ub-r-poprzednie-zarzady-bez-absolutorium-braun-to-wina-obecnych-wladz ##

grafika

 

Największą widownię w maju 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 16 maja oglądało 6,49 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który 4 maja do Dwójki przyciągnął średnio 5,03 mln widzów.

Podium uzupełnia finał 61. Konkursu Piosenki Eurowizji 2016 z 14 maja - transmisję w TVP1 śledziło 4,59 mln osób. Oczko niżej znalazł się „Ojciec Mateusz” - (3,94 mln widzów; emisja 5 maja w TVP1).

Pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (3,85 mln widzów; emisja 30 maja).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 3 maja obejrzało 3,08 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,05 mln widzów (emisja 17 maja). Minimalnie więcej, bo 3,07 mln oglądających miał pokazany dzień wcześniej „Teleexpress”.

Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się finałowy odcinek „Tańca z Gwiazdami” (3,04 mln widzów; emisja 13 maja w Polsacie).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska